Avatar billede macho Praktikant
26. januar 2010 - 09:07 Der er 1 løsning

Vedhæfte fil i Outlook og indsætte tekst i e-mail (VBA - makro)

Hej,

Simpelt spørgsmål men alt for svært for mig:

Jeg har et word dokument åbent i Word 2003. Jeg har pt. en VBA-kode til at vedhæfte det åbne word-dokument i en ny mail i Outlook 2003 (ActiveDocument.SendMail).
Samtidig har jeg kopieret tekst fra dokumentet til udklipsholderen - dette skal indsættes i tekstfeltet i den nye mail.
Når filen er vedhæftet og teksten indsat i ny e-mail (begge dele v.hj.a. VBA-kode) skal mail stå åben og klar til at jeg manuelt kan tilføje modtagere i mailen.

Håber på en klog løsning på mit problem?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 09:42 #1
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
OutApp.Session.Logon
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

With OutMail
.To = ""
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = ""
.Body = ""
.Attachments.Add "sti/til/fil"
.Display  'eller brug .Send
End With

Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing

.display åbner mailen i outlook så man kan redigere den inden den bliver afsendt og .send sender mailen med det samme.