Avatar billede oddi Nybegynder
25. januar 2010 - 14:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse .pdf ændre og generere igen...

Hej Eksperter

Man kan lave et word document med fields. Fra et C# program kan man saa sætte tekst ind i disse fields.

Kan man lave noget lignende med pdf filer? Jeg ved at der findes en del lib´s som kan læse pdf filer, men kan man læse et pdf dokument ændre i det og gemme som pdf igen? Ligesom man kan med Word ved brug af fields?

Mvh
Oddi
Avatar billede WPCS Nybegynder
25. januar 2010 - 14:14 #1
Avatar billede oddi Nybegynder
25. januar 2010 - 14:39 #2
Jeg skal kunne goere det fra et C# program, saa Foxit duer nok ikke
Avatar billede kdasummer Nybegynder
25. januar 2010 - 15:16 #3
du kan evt. prøve at bruge openoffice til det. her kan du lave fields og eksportere det til pdf. der findes så vidt jeg ved også c# wrappers for openoffice.

men hvorfor ikke bare generere pdf-filen programmelt?
Avatar billede oddi Nybegynder
25. januar 2010 - 15:32 #4
"men hvorfor ikke bare generere pdf-filen programmelt? "

Fordi der skal være noget grafik osv. Pdf´en laves f.eks i indesign e.l. Saa er det meningen at C# programmet skal kunne finde "fields" eller noget lignende i pdf dokumentet og sætte tekst eller tal i disse "fields"
Avatar billede kdasummer Nybegynder
25. januar 2010 - 15:37 #5
En hurtig googlesøgning kom frem med det her - har du prøvet det? http://kuujinbo.info/cs/itext_fill.aspx
Avatar billede oddi Nybegynder
26. januar 2010 - 08:59 #6
Tak for hjælpen kdasummer

Jeg fik det til at virke efter nogle smaa modifikationer. Smid et svar.

\Oddi
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 09:34 #7
svar