Avatar billede rovsing5 Nybegynder
22. januar 2010 - 19:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nooben er kommet på arbejde :P

Hej med jer alle sammen..

Arbejder som erhvervslivredder i Faaborg Svømmehal.
og vores computer i kælderen har det med at gå ned, og det sku' lidt et problem, fordi vi ikke får lavet backup af de filer som ligger på computeren, det er primært excel filer vi snakker om!
- Regneark som indeholder info om PH-værdi, frit og bundet klor mm.

Så sad jeg og tænkte idag, om der ikke er en mulighed for, at man via programmering i PHP & MySQL db kan lave det, online via den server som vi har kørende nede på arbejdet.. og selvfølgelig lave backup den vej..

Det jeg tænker er, at det skal være meget simpelt, med kolonder hvor man indtaster de forskellige værdier, noter osv. og så den selv regner de ting ud, som i excel.. og så længere nede i en tabel, viser de forgående 20 beregninger, dette vil jo også gøre, at vi fx. fra vores hjemcomputere også kan tjekke hvordan vandkvaliteten ser ud, så vi ikke skal på arbejde for så at skulle kontakte en, som har brug for informationer..

Nogle som har en god idé til, hvordan dette kan lade sig gøre?

God weekend til jer alle.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2010 - 20:07 #1
Taler vi excel har du flere gode alternativer.

Du kan f.eks. bruge Google spreat sheet der er google regneark hvor dokumenterne er placeret på googles servere. Dette betyder at dem der har adgang til disse domumenter kan tilgå dem fra en hvilken som heldst internet compputer overalt i verden og at filerne ikke sådan bare går ned. Der er selvfølgelig et sikkerhedsspørgsmål, man bør principielt ikke have fortrolige/ personhenførbare data liggende på googles servere.

En anden mulighed er dropbox hvor man gratis får en mappe med 2Gb plads på en server som man kan tilgå overalt fra. Der er muligheder for atd dele filer mellem flere brugere ligsom du kan tilgå disse filer overalt fra. Mappen kan indeholder filer af alle mulige slags, excel filer, billeder m.m..

Begge løsninger er gratis men sikkerheds overvejelserne er ens for begge
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2010 - 20:18 #2
Som TDC kunde er der Webdisk = 5 GB harddisk på nettet,
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2010 - 20:21 #3
Som backup.
Kan vist kun kontaktes manuelt.