Avatar billede Ralle160 Nybegynder
18. januar 2010 - 14:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

intet skærmbillede

Hejsa.

inden jeg kommer for godt igang vil jeg gerne sige jeg er ny herinde og er i tvivl om dette er det rigtige sted jeg har oprettet en tråd. hvis ikke skal jeg naturligvis gerne flytte den :)

Men til problemet.
jeg købte et nyt grafikkort for 1 måned siden ca, et radeon hd 4770 og ville sætte det i min computer. det virkede ikke, da der simpelthen intet skærmbillede kom frem, og prøve derfor at fejlfinde og sætte det i min ven's computer, og der virkede det fint. jeg lånte derfor hans gts 250 og satte i min egen maskine og det virkede fint. da dette var en midlertidig løsning indtil jeg havde fået læst lidt mere på problemet ville jeg idag prøve at bytte tilbage igen efter et reset af bios for at se om dette ville hjælpe. det hjalp ikke. da jeg ville sætte mit hd 4770 tilbage i hans computer som det virkede før, ville hans computer ikke vise noget skærmbillede, og den genstarter ca hver 10 sec.

min egen computer med hans gts 250 virker fint, men når jeg sætter det i hans computer viser det heller intet billede.

mit system:
cpu: E8400
Psu: 700w
Ram: ddr2 - pc2 6400
grafik: hd4770
Bundkort: ep45c-ds3r
OS: windows 7

vens system:
cpu: E8400
Psu: 700w
Ram: ddr2 - pc2 8400
Grafik: gts 250
OS: windows xp

Håber nogle kan hjælpe, eller byde ind med hvad problemet kan være.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2010 - 14:36 #1
grafikkortet sidder ikke præcist i porten, og kortslutter nogle data-linjer.
Hos dig sad det lidt mere skævt, og derfor kom der slet ikke billede.
Prøv, om I kan flytte kortet lidt (½mm) frem/tilbage i porten (mens maskinen er slukket), og så teste igen.
Avatar billede Ralle160 Nybegynder
18. januar 2010 - 14:39 #2
det prøver jeg engang, og ser hvad der sker
Avatar billede Ralle160 Nybegynder
18. januar 2010 - 14:55 #3
sådan, nu fik jeg min vens computer til at virke, med hans eget grafikkort i. nu er problemet bare det samme fra starten af, mit eget hd 4770 virker ikke i min egen maskine. nogle der har nogle bud på hvad problemet til det kan være ? burde have rigelig af strøm. testede mine ram i min vens computer og de virkede fint. min cpu, bundkort og psu er rimelig nyt så de burde ikke være problemet.
18. januar 2010 - 14:56 #4
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

---

Desuden har du principielt lukket tråden nu ved at 'acceptere' dit eget svar...
http://www.eksperten.dk/faq