Avatar billede justrace Novice
16. januar 2010 - 11:40 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Outlook er holdt op med at fungere, Genstarter...

Hej
Jeg har nu oplevet Outlook 2007 genstarter konstant, enten ved at klikke på en ny mail, eller skift visning til en anden konto (Har 5 IMAP konti).

Der er installeret ALLE opdateringer, og det har stået på altid.

Jeg har 4 maskiner, af forskellig konfiguretion, og det er det samme på alle maskiner.

Office 2007 med Bussines Contact Manager.
Vista 64 Ultimate og Home Premium, Vista 32 Ultimate og Home Premium.

Nogen der har en løsning?
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. januar 2010 - 23:21 #1
Logges der ikke noget i eventloggen?

Hvad hvis du starter Outlook i safemode, genstarter programmet så også?
Avatar billede justrace Novice
16. januar 2010 - 23:37 #2
Hvis det her kan bruges:
Problemhændelsesnavn:    APPCRASH
Programnavn:    OUTLOOK.EXE
Programversion:    12.0.6514.5000
Tidsstempel for program:    4a89dc70
Fejlmodulnavn:    OUTLOOK.EXE
Fejlmodulversion:    12.0.6514.5000
Tidsstempel for fejlmodul:    4a89dc70
Undtagelseskode:    c0000005
Undtagelsesforskydning:    0053089b
OS-version:    6.0.6002.2.2.0.256.1
Landestandard-id:    1030

Ekstra oplysninger om problemet
LCID:    1030
Brand:    Office12Crash
skulcid:    1030
Bucket-id:    1440334065

Hvordan starte i safe mode?
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. januar 2010 - 23:43 #3
Start Outlook fra en Kør... kommando (Windows Tast + R)

Skriv Outlook.exe /safe og tast Enter
Avatar billede justrace Novice
16. januar 2010 - 23:57 #4
Prøver, vender tilbage.
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 02:21 #5
Umiddelbart ser det ud til at fungere, men hvad gør jeg så?

Det er jo ikke holdbart at starte Outlook på den måde. :)

Hvad gør den egentlig anderledes under safe-mode?
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 15:00 #6
Den er ikke gået ned (endnu i hvertfald) under fejlsikret tilstand. :)
Men det er vel ikke meningen den skal køre sådan?
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. januar 2010 - 15:13 #7
Når du starter i safemode, så indlæses diverse tilføjelsesprogrammer ikke. Så der er noget der tyder på at et af de tilføjelses programmer som du har tilføjet i Outlook, laver ballade.

1. Start Outlook i safemode igen.
2. Vælg Funktioner | Sikkerhedscenter... for at åbne Sikerhedscenter dialogboksen.
3. Klik på Tilføjelsesprogarmmer i venstre side.
4. Til højre får du en liste over Aktive, Inaktive og Deaktiverede tilføjelsesprogrammer.
5. Deaktiver nu alle tilføjelsesprogrammer, ved at klikke på Udfør knappen i bunden af dialogboksen. Fjern fluebenet ud for dem alle sammen.
6. Luk Outlook.
7. Start Outlook som du plejer. Nu burde det starte som det plejer. Gør det det?
8. Hvis alt er OK, Så kan du begynde at aktivere tilføjelsesprogrammerne en af gangen.

Når du har aktiveret et tilføjelsesprogram, så luk Outlook og start det igen (vent 10 sek, så det har tid til at lukke ordenligt)

9. Du skal fortsætte med at aktivere tilføjelsesprogrammerne en efter en, indtil du får fejlen igen. Når det fejler igen, så har du fundet det tilføjelsesprogram, som laver balladen. Og så må du enten lade det være deaktiveret eller få en opdatering af det pågælgende program.
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 15:45 #8
Jeg kunne ikke fjerne flueben for alle, men nu må vi se om de 3 jeg kunne er den der laver ravagen.

Første gang jeg startede op, kom der et par hurtige fejlkoder jeg ikke kunne nå at læse.

Men genstartede, og lige nu kører det.

Fortsætter med din anbefaling, men tager lidt tid, da fejlen i nogle tilfælde først kom efter et stykke tid.
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 16:26 #9
Microsoft Exchange Unified Messaging
Microsoft Office SharePoint Server-tilføjelsesprogram til import fra kollegaer
Microsoft VBA til Outlook-tilføjelsesprogram.

Det var de 3 jeg kunne deaktivere.

Business Contact Manager til Outlook
Microsoft Outlook Mobile Service
Windows Search Email Indexer

De 3 kunne jeg ikke deaktivere.

Jeg har bare en standard install, og har ikke selv tilføjet andet end Bisiness Contact Manager.

Men er der i den sammenhæng noget af de 3 jeg har deaktiveret jeg ikke behøver?
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. januar 2010 - 16:48 #10
Business Contact Manager plejer at være en selvstændig installation. Hvilken version at Outlook 2007 bruger du?

Jeg kunne godt mistænke Business Contact Manager for at lave ballede, det har jeg oplevet før. Jeg havde på et tidspunkt problemer med en ny bærbar til en kunde, hvor der var det problem at når man skrev en ny mail, så var der nogle forsinkelser når man sad og skrev. Det udmyntede sig på den måde at når man skrev, så skete der ikke noget med det samme, men et par sekunder efter kom det man havde skrevet. Og kunden klagede selvfølgelig over det.

Det viste sig at være Business Contact Manageren som var problemet. Den blev afinstalleret og problemet var væk.

Start Outlook ved at h.klikke på ikonen og Kør som administrator så burde du kunne deaktivere dem som du ikke kunne deaktivere.

Hvis du ikke bruger Business Contact Manager, så afinstaller det.
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 17:20 #11
Hvilken ver. af 2007? Outlook 2007 er der vel kun en af?

Det med "slowmotion" har jeg aldrig oplevet.

Men lige nu ser det ud til at køre.
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 17:23 #12
Kan det være at fjern/tilføj kan have gjort udslaget?
Der kom jo en fejlmedd. ved deaktivering, og det kunne have været en lille fejl i installationen?

Må lige prøve på de andre maskiner også. :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. januar 2010 - 17:32 #13
Med version, mener jeg Hvilken version af Office pakken, Der kan blive installeret forskellige tilføjelsesprogrammer sammen med Outlook, alt efter om det er Business, Pro, Enterprise.

Og det med slowmotion, har jeg også kun oplevet på den PC.

Krydser fingere for at det er virker nu ;-)
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 17:41 #14
Jeg har 2 Pro Retail, en SBS OEM, og en Pro OEM.
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2010 - 17:41 #15
Skal lige huske at det er på alle maskiner problemet opstår.
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2010 - 18:41 #16
Undskyld ventetiden.

Har nu nogle dage kørt med alt slået fra, og den går stadig ned. :(

Hvad pokker kan det så være?
Avatar billede kgkg Nybegynder
22. januar 2010 - 20:58 #17
Hmmm. Det lyder underligt.

Hvad har du installeret af programmer, som er fælles for alle PC'ere?

Hvad er der installeret af AV, Antispam osv.

Får du den samme fejl i eventloggen, som du skrev i #2 og er det den samme fejl som logges på alle PC'ere?

Til din  Pro Retail version, burde der være gratis support hos Microsoft, hvis jeg ikke husker helt galt, så det kunne være at du skulle kontakte MS.

Prøv først at scanne din .PST fil for fejl med SCANPST.EXE programmet.

Du finder det i %ProgramFiles%\Microsoft Office\Office12

PS. Husk at lave backup af .pst filen først.
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2010 - 22:29 #18
Fælles programmer, hmm, forskelligt fra Nikon til billeder, ellers lidt forskelligt.

Men den gør det nu også uden de programmer.

Inden sikkerhedsprogrammer.

Jeps, samme fejlbesked.

Så er der scannet og rep. Men scanner man igen er der stadig felj, og rep igen.

Kan være du har ret med licensbetalt support.
Kigger på det. Tak for påmindelsen. :)
Havde ikke tænkt på det, men er vistnok rigtig nok. :)

Nu tester jeg lidt igen.

Veder tilbage.
Avatar billede justrace Novice
23. januar 2010 - 00:26 #19
Nope, genstarter stadig. :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
23. januar 2010 - 00:50 #20
Jeg må indrømme at jeg er løbet lidt tør for ideer.

Det er mærkeligt at du har det samme problem på 4 maskiner og det er forskellige versioner af Windows og Office. Så man skulle næsten tro at der var noget program som du har installeret på alle maskiner som laver balladen. Men det har du jo tjekket ifgl. #18

Et skud i tågen... Men hvordan har du installeret div. Office patches? har du downloadet en patch og kørt dem samme patch på alle maskiner eller har du brugt Windows Update?

Jeg ville vente og kontakte MS, for at se om der var noget at hente der.
Avatar billede justrace Novice
23. januar 2010 - 01:04 #21
Jeg har kørt alle opdateringer løbende.

Har haft en maskine der kun var Vista og Office på, + opdateringer, med samme problem.

Ja, det må blive Microsoft der må se om de kan løse det.

Men de helgarderer sig nok med at det er fordi jeg ikke har sikkerhedsprogrammer på maskinerne.

Hvis jeg siger jeg har, så er det nok det der er galt.

Nå, må se hvad de siger til det.

Vender tilbage når jeg har snakket med dem.
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2010 - 22:24 #22
Kommer ikke videre.
Læg et svar.
Avatar billede justrace Novice
23. februar 2010 - 09:27 #23
?
Avatar billede justrace Novice
07. april 2010 - 18:41 #24
Tak for forsøgene, lukker. :)