Avatar billede konder Nybegynder
13. januar 2010 - 19:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra een tabel skal bruges til query til en anden tabel

Jeg har problemer med en side hvor poster fra en tabel.nr1 bliver listet op via en query. I den tabel er feltet 'navn'.
Nu vil jeg så gerne lave en forespørgsel til tabel.nr2 om navnet forekommer der og så liste resultatet op -inden der fortsættes til næste post i tabel.nr1 o.s.v.
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. januar 2010 - 21:05 #1
hmmm kyler bare lige noget ud

select * from tabel2 where navn = (select navn from tabel1);

har ikke lige en database i nærheden var bare lige en ide, fortæl om det lykkes
Avatar billede konder Nybegynder
13. januar 2010 - 21:44 #2
problemet er at det er baseret på en værdi $_GET[x] som er videreført fra forrige side. Herefter kan jeg trække værdien $navn ud af tabel 1. Nu vil jeg så gerne ha en søgning i tabel 2 efter hvor
x=$_GET[x] og navn=$navn.
og så igen ny post fra tabel1 + fra tabel2....
håber du forstår;)
Avatar billede konder Nybegynder
19. januar 2010 - 21:57 #3
slutter herfra