Avatar billede quqdk Praktikant
12. januar 2010 - 20:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min XBOX larmer...

Hej folk,

Jeg har en Xbox360 Elite, og jeg er ikke helt tilfreds med lydniveauet på den.

Derfor tænkte jeg på om I kender de forskellige dimensioner og specifikationer på blæsere jeg bør udskifte til?

Derudover tænkte jeg på om det er muligt at skifte Standard diskdrevet ud med et Blue-Ray drev - altså om xboxen stadig kan spille sine spil...?

Jeg håber at nogle af jer kan svare på dette :)

Med venlig hilsen,
quqdk
Avatar billede timmeren Nybegynder
12. januar 2010 - 22:47 #1
Goddag quqdk

Xbox'en er desværre kendt for at være et larmende bæst, dog er det mest cd-rom drevet der virkelig larmer.

med nxe opdateringen kan der gemmes spil på harddisken, dette sænker støj niveau'et en del når der spilles. dog selvfølgelig ikke hvis den bruges til film osv.

de eneste andre blæsere jeg kender til er "Whisper Fan for Xbox 360" det kan jeg absolut ikke anbefale da de nærmest larmede mere hos mig, samt gav mig varme problemer.

det skal dog siges med varme problemerne, at jeg prøvede at proppe støddæmpnings materialer ind.

sidste råd er, der er nogen der har lavet speciel kabinetter til xbox'en, kan selvfølgelig ikke lige finde det på nettet pt, men de skulle være meget støjsvage, samt de ser godt ud.

og angående blu-ray drevet, må jeg sige nej, xbox drevet er helt unikt, samt det printboard der sidder på drevet, er unikt til hver xbox der laves, så man kan ikke bare skifte drev.
Avatar billede quqdk Praktikant
13. januar 2010 - 19:49 #2
Hej timmeren,

Tak for svaret :)

Dog angående drevet, har jeg da set at man vist nok kunne skifte til Lite-On drev, således at man selv kunne chippe sin maskine - så troede umiddelbart at man dermed også kunne skifte til andre drev ...med mindre at det hele bare er noget jeg har misforstået..?:D

Hvis du en dag falder over kabinettet, må du endelig skrive det til mig :D

- Men jeg kan forstå at du selv har / har haft en xbox 360... hvordan endte dit eget projekt?

(husk forresten at svare istedet for kommentar (point)) :D
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. januar 2010 - 21:01 #3
Hej

så får du da lige et svar.

Det rigtigt nok ,både samsung og lite-on har lavede nogle drev til xbox'en, læste om at man så skulle hente firmware koden ud fra sit nuværende drev, også ind på det nye lite-on drev, eller skifte det før omtalte printboard, rimelig stor operation, og hvad jeg har hørt (kun hørt) , er lite-on heller ikke mere lydløst.
men tror stadig kun det specielle drev du kan sætte til , og desværre ikke super fede drev som blu-ray osv , har selv hd-dvd drev til min xbox, ville gerne have det indbygget da det er den eneste den dur til efterhånden.

gik lige på google jagt, og firmaet hedder  "Lian li"
http://www.techpowerup.com/68491/Lian_Li_Launches_PC-XB01_the_Xbox_360_Chassis_Replacement.html

min egen xbox endte med at brænde af, og jeg har to gange måtte lukke den inde i fugtigt håndklæde for at få den igang, nu står den bare som reserve dele, købte en ny arcade. og trods mange forsøg fik jeg den ikke mere lydløs.
Avatar billede quqdk Praktikant
15. januar 2010 - 22:36 #4
Nå... det lyder da lidt lamt, men der er vel tænkt over det fra Microsofts side af.. heh
Surt med din egen xbox - men reservedele kan man ikke få for mange af :D

Det ser da ganske pænt ud det kabinet, det kunne da være at man skulle kigge nærmere på det, eller eventuelt selv lave et.. det kan da umuligt være så svært :D

Men jeg tror at jeg har fået besvaret mine spørgsmål, så tak for hjælpen timmeren :D

...og go weekend! :D