Avatar billede para7 Nybegynder
11. januar 2010 - 11:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Firefox fjerne autofyld

Autofyld er ikke sådan at slippe af med, bjælken viser sig også efter jeg har prøvet at slå den fra. Er der nogle tricks?
Avatar billede double-g Juniormester
12. januar 2010 - 16:19 #1
Hvis du vil slette de oplysninger som Firefox har gemt om søgninger og formularer du har foretaget, så kan du gøre det under

- Funktioner -> Ryd historik -> detaljer -> og vælger hvad du vil slette og hvor langt tilbage sletningen skal foretages.

For at Firefox ikke skal huske hvad du søger på i fremtiden

- funktioner -> Indstillinger -> Privatliv -> fjern markering ved "Husk søge- og formularhistorik"

Bemærk : Eksempelvis Google laver alligevel en dropdown med søgeforeslag via noget ajax hejs, men det er ikke noget Firefox har indflydelse på
Avatar billede para7 Nybegynder
12. januar 2010 - 17:02 #2
Tak double-g
Men jeg leder efter en måde at slå Autofyld bjælken fra, der popper ned, og er meget irriterende. Det ser ud som om man får slået den fra, men så dukker den bare op igen...
Avatar billede double-g Juniormester
12. januar 2010 - 19:15 #3
Tænker du på de foreslag der kommer når man skriver i adresselinien ?

Dem kan du slå fra ved at skrive "about:config" i adresselinien (uden anførselstegn)

- lov at være forsigtig -> skriv "urlbar" i søgefeltet -> højreklik på linjen "browser.urlbar.autocomplete.enabled" -> vælg "vælg" - så værdien skifter fra "true" til "false"
Avatar billede para7 Nybegynder
12. januar 2010 - 19:25 #4
Nej desværre.. det er den Autofyld bar der flipper ned, som man så kan lukke eller indstille på.
Avatar billede double-g Juniormester
12. januar 2010 - 19:34 #5
Okay, det er ikke et problem jeg kender
Avatar billede para7 Nybegynder
11. maj 2010 - 13:07 #6
Lukker, ingen ved det åbenbart...