Avatar billede Trez Seniormester
11. januar 2010 - 06:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

USB Harddisk på netværk

Findes der nogle former for omformer stik eller noget i den stil så jeg kan sætte en USB harddisk til en switch så den bliver netværksdisk i stedet for den er sat til en enkelt computer?

Synes ikke jeg har lyst til at investere i en NAS eller lignede, så hvis der var et fint lille stik der kunne klare det ville det jo være dejligt :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. januar 2010 - 07:04 #1
Linksys laver routere der har StorageLink:

The Storage Link feature lets you connect a hard drive or flash-based USB storage device directly to your network to easily add gigabytes of storage. Access your music, video, or data files from anywhere within your network. Built-in DLNA 1.5 compatible media server streams to PCs or UPnP AV digital media adapters.

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/Routers

Klik yes til storage link i menuen til venstre.
Avatar billede Trez Seniormester
11. januar 2010 - 07:27 #2
Tror desværre at ny router kommer ind under eller lignede, så det dutter desværre ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. januar 2010 - 14:46 #3
En WRT160N koster under 500 kr. En "Adapter" vil formentligt koste næsten det samme!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2010 - 06:23 #5
Flemming har fat i noget af det rigtige. Men til næsten 300 kr. syntes jeg stadig at routeren ser bedre ud...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2010 - 06:45 #6
Linksys har også NSLU2, men den koster 600 kr og er nok heller ikke interresant.
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
12. januar 2010 - 06:55 #7
Hmm... jeg erindrer at jeg har haft en NSLU2. Er der ikke noget med at de HD´er man ønsker at tilslutte skal være formatteret i ext2 el. ext3 ?
Jeg mener at det var derfor jeg droppede det igen.
Avatar billede Trez Seniormester
12. januar 2010 - 23:49 #8
Jeg har selvfølgelig selv kigget lidt rundt, faldt over denne pakke http://www.uxcell.com/usb-maleto-rj45-usb-female-rj45-convert-plugs-p-9902.html

Ved ikke om det er noget jeg kan bruge, har ikke den store lyst til at bestille noget som så viser sig at være noget jeg kunne være foruden
Avatar billede Trez Seniormester
13. januar 2010 - 04:59 #9
Har fået et svar fra uxcell, jeg kan ikke bruge deres produkt, så det må nok blive Flemmings idé.

Lader spg være åbent 1 dag eller 2 endnu, hvis ikke der er andre forslag så læg et svar Flemming :)
Avatar billede Trez Seniormester
14. januar 2010 - 03:29 #10
Flemming læg et svar, det må blive på den måde jeg gør det :)
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
14. januar 2010 - 05:16 #11
Avatar billede Trez Seniormester
14. januar 2010 - 08:23 #12
Takker Flemming :)

Som sagt, læg et svar og du får points :)
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
14. januar 2010 - 08:59 #13
Ahh... Så tror jeg at jeg har fattet systemet :-)