Avatar billede nph12 Nybegynder
04. januar 2010 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en ftp-forbindelse?

Hej
Hvordan laver man en ftp-forbindelse? Hvad kræver det?
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
04. januar 2010 - 20:16 #1
hmm altså hvis du selv kan finde ud af at programmere vil det kun kræve du har en server eller lejer dig ind på en.

ellers skal du nok ud og skaffe dig et program til at connect til en bestemt ftp server

som jeg dog ikke selv har hørt er blevet lavet endnu :) .
04. januar 2010 - 20:50 #2
... har ikke nødvendigvis noget med 'programering' at gøre ?

Du vil altså overføre nogle filer til/fra en "Web/Ftp-Server" et eller andet sted ?

Du kan bruge dette program -> http://filezilla-project.org/download.php
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. januar 2010 - 21:06 #3
Er det muligt, at bruge sin bærbar som ftp-server? Og hvordan gør jeg dette?

Vil det så være muligt at connecte min ftp-server (min bærbar) fra en anden pc via internettet, hvorved jeg kan sende/hente filer til/fra ftp-serveren?
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. januar 2010 - 11:00 #4
Hvordan laver jeg min bærbar om til en ftp-server?
05. januar 2010 - 19:04 #5
http://filezilla-project.org/download.php?type=server

NB: Hvis der er en ROUTER imellem ud til 'verden' skal du pille i nogle porte i routerens opsætning...
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. januar 2010 - 20:00 #6
OK. Jeg kigger lige på linket. Hvilke porte skal jeg pille ved i min routers opsætning?
05. januar 2010 - 20:10 #7
(Det vil jeg lade andre om at besvare...)
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. januar 2010 - 20:36 #8
OK.

Er der ikke ftp-server i de fleste NAS?
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. januar 2010 - 12:50 #9
karise_larry: hvis du vil have point, så må du lige oprette et svar
06. januar 2010 - 21:35 #10
Ping...
(Det var et [svar]...)