Avatar billede badal Nybegynder
04. januar 2010 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Compatible mode i IE 8

Min side ser fint ud i IE 8.

Jeg har fået klager fra nogle brugere at siden ser forkert ud i IE 8. Jeg har fundet ud af at sker for de brugere der benytter compatible mode i IE8.

Jeg har prøvet at indsætte dette på siden men den vises helt forkert.
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=IE8" />

Så jeg tænkte på om man kode mæssigt kan slå compatible mode fra? Fordi siden vises jo helt fint i IE 8 uden compatible mode.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 13:38 #1
under funktioner fjern flueben det er lidt over halvvejs nede!
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2010 - 14:20 #2
du kan - heldigvis - ikke tvinge brugeren til særlig meget. Der er jo også andre browsere og tidligere versioner end 7.

Fejlvisningen kan let hænge sammen med kodeproblemer, så kom evt med et link.
Avatar billede badal Nybegynder
04. januar 2010 - 16:22 #3
hejsa

jeg kan desværre ikke komme med et link da det er en administrationsite, og man skal være logget ind for at kunnne se den.
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2010 - 17:59 #4
Så henviser jeg til denne i stedet - uden at kunne se hvad der går galt kunne dette meget vel være grunden; http://web-dev.dk/post/2009/06/DOCTYPE-og-valid-kode---ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
Avatar billede badal Nybegynder
06. januar 2010 - 16:46 #5
hejsa

Den med doctype kendte jeg godt. Jeg havde tilpasset siden til FF og IE 7 / 8. Men når den køre compatiblity mode så ved jeg ikke hvilken version af IE den fortolker siden med.

Jeg har dog løst ved at lave rettelser til koden så den også virker med med compatiblity mode.

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=IE8" />

Samtidig har jeg indsæt ovenstående tag.