Avatar billede petert Forsker
31. december 2009 - 13:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvor mange ram kam min mac se og arbejde med

Jeg har følgende spm.
Til medenstående maskine, kan den køre med 4GB ram og udnytte alle 4GB og ikke kun de 3GB?

MVH
Petert

  Model-id: MacBook2,1
  Processornavn: Intel Core 2 Duo
  Processorhastighed: 2 GHz
  Antal processorer: 1
  Antal kerner i alt: 2
  L2-buffer: 4 MB
  Hukommelse: 1 GB
  Bushastighed: 667 MHz
  Boot ROM-version: MB21.00A5.B07
  SMC-version (system): 1.13f3
  Serienummer (system): 4H704JDXWGL
  Hardware-uuid: 00000000-0000-1000-8000-0019E362AD1E
  Sudden Motion Sensor:
Avatar billede zips Juniormester
31. december 2009 - 14:05 #1
Avatar billede petert Forsker
31. december 2009 - 15:06 #2
Hej zips
tak for svaret. jeg er ikke helt skarp til Engelsk.
Er konklutionen at min skulle kunne køre 3 eller 4 GB
Er der nogle steder man kan se mere på maskinen, hvad der skal købes.(Spicifikationer på selve Ramklodserne) Så jeg kan lede på EDB priser.
MVH
Petert
Avatar billede zips Juniormester
31. december 2009 - 15:15 #3
Den kan køre med 4gb men bruger kun de 3gb udfra det de skriver, her er en google oversætning af det

Sandra (og andre):

Jeg har den samme oprettet som du (Core 2 Duo med 4 GB), og alt dette kan blive bekræftet i Activity Monitor under System Memory. Der er 5 kategorier anført: Fri, Wired, Aktiv, Inaktiv, og Brugt. Det er vigtigt at bemærke er, at kabel, Active, og Inaktiv tilføje op til Used. Så hvis du tilføjer Bruges til Fri får du alt. Et problem med at forsøge at lægge de numre er, at de er under forandring, som du ser, så du er nødt til at gøre et skærmbillede til at få et nøjagtigt billede.

Pointen er, at selvom cirkeldiagram ved siden af det (såvel som den samlede opført i Om denne Mac / System Profiler) siger, 4GB, når du tilføje op til numre som jeg beskriver du kun får omkring 3GB. Det er, hvad folk taler om, når de siger, genkender systemet 4GB for at være fysisk til stede, men kan faktisk kun bruge 3GB af det.

Den ekstra 1 GB er ikke helt tabt. Den anden faktor er den lille forskel i video performance med en matchende sæt af 2 X 2 (4 GB) versus 2 X 1 (3GB). Denne forskel kan ikke måles i Activity Monitor. Du er nødt til at gå til andre websteder, der har testet for det, men synes svaret at være, at 4GB er hurtigere, men kun marginalt fald, sådan at du sandsynligvis aldrig vil blive klar over det. Alt dette er fordi MacBooks ikke har et separat grafikkort, men i stedet aksjer system RAM til video.

Den eneste grund til jeg fik 4 i stedet for 3 var så, at jeg ville aldrig at bekymre dig om det igen. Praktisk talt tror jeg ikke der er nogen reelle ydeevne forskel mellem 3 og 4 - det er kun i mit hoved - og den lille prisforskel var det værd for mig.
Avatar billede zips Juniormester
31. december 2009 - 15:22 #4
Måske er svaret her http://www.eksperten.dk/spm/822190#reply_7046234 om hvad type ram du har og skal kikke efter til din mac.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
01. januar 2010 - 18:51 #5
Hvis du går ind på kingston.com så kan du bruge deres konfigurator til at se hvilke og hvor meget ram du kan bruge. Din er den der hedder "13-inch white".

Skipper
Avatar billede petert Forsker
03. januar 2010 - 10:55 #6
Tusind tak for svarene hvordan skal jeg fordele svarene så vi kan lukke dette.
MVH
Petert
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. januar 2010 - 12:34 #7
Fordel dem evt 50/50 hvis du synes - kommer an på hvordan du vurderer vores hjælp
Avatar billede zips Juniormester
03. januar 2010 - 21:18 #8
Her er et svar :-)
Avatar billede petert Forsker
21. januar 2010 - 17:39 #9
Tak for hjælpen
Mvh
Petert