Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 04:16 Der er 7 kommentarer

Opdagelses rejsende

Hej alle eksperter:)
Jeg vil være opdagelses rejsende så jeg kan oplive noget og rejse rundt i verden.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge eller hvordan jeg kommer i gang <:(
vil nogen hjælpe mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2009 - 04:35 #1
Kom i god form (maraton løbs form) og skrab en allerhelvedes masse penge sammen fra sponsorer til at finansiere din ekspedition.

Eller meld dig til hæren. Der er det gratis at komme på "ekspedition" til f.eks. Helmand i Afghanistan.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2009 - 11:30 #2
efter studentereksamen tilmeld dig på universitetet i studiet etnologi http://da.wikipedia.org/wiki/Etnologi
så ligger det i kortene, at du skal ud og se på folk i hele verden.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 18:18 #3
mange tak begge to men vil nu mest vide hvilke ting man skal bruge til en ekspedition
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2009 - 18:54 #4
Hvilke ting du skal have med ?

Jeg gætter på at det afhænger af hvor du skal hen - jeg ville tage forskellige ting med til Sahara og Antarktis.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2009 - 20:14 #5
Plaster og vand + skiftetøj.
Mad ville være rart på daglig basis.
Moderne rejsende har satellit-telefon for at kunne få hjælp.
Kvinder har ekstra behov (bind/p-piller).
Er det en tur rundt i Tyrol, så visa-kort - længere væk, så en Landrover og benzin.
Mere end 12 timers trek, så en sovepose (evt også telt).
Kort og gps - i fald man vil have hjælp.
Et kamerahold med helikopter til evt hjemrejse.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2010 - 20:22 #6
mange tak mange tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2010 - 17:11 #7
Hvis du har fået hjælp, så husk at bede om svar.
Du skal ikke selv svare!