Avatar billede madser22 Novice
27. december 2009 - 23:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

itunes server

Hejsa.

Jeg har installeret itunes og er blevet ret glad for det program. endvidere har jeg en synology server.

Istedet for at have mine videoer, musik liggende på computeren. Kan jeg så ikke ligge alle de filer over på mine server og itunes henter filerne fra serveren istedet for på min harddisk?

Jeg vil gerne stadigvæk have at under kategorien podcast, ligger mine podcast. Under film ligger mine film osv. Altså så alle mine filer ikke bliver blandet.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede bdf Mester
27. december 2009 - 23:52 #1
Start med at opdater din Synology = http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu

Ellers gå ind i = Management / Programmer / Itunes / Aktiver og ellers leg med det :) ellers se mere på http://www.synology.com/enu/products/tutorial/iTunes_Server.php

M.v.h.
Avatar billede madser22 Novice
28. december 2009 - 00:05 #2
Hejsa,
tak for svaret. Jeg har været inde og slå itunes til og opdateret firmware osv.
Det jeg gerne vil undgå er netop det der er i videoen. Altså han ser sin server på venstre panel i itunes, for derefter at vælge musik.
det link du satte ind:
http://www.synology.com/enu/products/tutorial/iTunes_Server.php

hvis man pauser på 1.46. Så har han alle sine filer under sin mappe i venstre side. det jeg gerne vil have er at, øverst til venstre står der:

Music
Movies
Tv-Shows
Podcast

Jeg har inddelt alle mine filer på computeren, så mine podcast ligger under podcast. Mine tv-shows ligger under tv-shows. Alle de filer, vil jeg gerne have over på min server, så de ikke ligger og fylder på min harddisk. Det vil sige at mine podcast filer skal ligge på min server istedet for på computeren, men stadigvæk være registreret under podcast, og ikke under en stor kæmpe rode mappe.

Er det muligt eller?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede spolten Nybegynder
28. december 2009 - 01:59 #3
Tror det hele kommer i en stor rode bunke,
...og den er ikke særlig hurtig hver gang jeg tænder min pc og klikker på min server i itunes gå der 5-10 min inden den er klar og kan spille.. det skal dog siges det er på min laptop så det er WIFI

spolten
Avatar billede madser22 Novice
28. december 2009 - 02:09 #4
Hejsa.
Har lige fundet ud af hvordan man gør det. Skal nok lige skrive det  imorgen, er sku for træt nu:-/

Godnat:-)

Mads
Avatar billede madser22 Novice
28. december 2009 - 19:27 #5
Hej igen.

Jeg fandt i går ud af hvordan man kan holde orden på sine itunes filer, selvom filerne ligger på en server.

1: Først skal placeringen skiftes:
Avanceret->faneblad rediger->Indstillinger->vælg placering hvor dine filer skal gemmes(i dette tilfælde serveren)

2: Sæt flueben i: kopier til mappen itunes media når de tilføjes til biblioteket. Dette betyder at alle de filer du tilføjer bliver kopieret direkte over på serveren. Når dette er gjort kan filen slettes fra computeren, hvis det ønskes.

3: Vælg det emne du gerne vil tilføje en fil. Fx tv-udsendelser.

4: Gå til Filer->føj fil til bibliotek->vælg den ønskede fil.

5: Nu bliver filen lagt over i den pågældende mappe på serveren. Hvis du har en tv udsendelse, men filen ligger sig under "film" skal du:

højreklikke på filen->vis info->fanebladet valg.
Herunder kan du vælge medietype, for derefter at vælge tv-udsendelser.

Hvis serveren bliver slukket kan jeg dog forestille mig man skulle ændre stien igen i itunes.

Håber det kan hjælpe andre, hvis de også er i tvivl.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede pkir Nybegynder
06. april 2010 - 00:42 #6
Mads, fandt din beskrivelse efter nogen tids søgen på div. fora - tak for hjælpen!

Et enkelt tillægs?: Ved du om itunes kan indstilles til automatisk at finde nyindkøbte sange?

Alle mine sange ligger nu på min NAS og itunes på to forskellige computere har det sammen bibliotek på NAS'en som itunes medie location. Jeg har prøvet at købe en sang på den ene PC (og den placeres automatisk i bibliteket på NAS'en) men den kommer ikke frem i itunes på den anden PC af sig selv.
Nogle forslag? Mvh Peter