Avatar billede boxe Nybegynder
25. december 2009 - 15:25 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Auto blocking af IP på Synology

Jeg har en FTP server kørende på min Synology NAS, og den har en egenskab så man kan slå auto-blokering af IP adresser til.
Det er sat op så det virker på den måde at når den samme IP adresse prøver at komme ind på FTP serveren, men mislykkes 5 gange indenfor 10 minutter (dvs forkert kode / bruger), så blokeres deres IP adresse automatisk.

Det korte og det lange er om man på en eller anden måde kan modificere "Synology Disc Station Manager V2.0" som NASen kører med, til først at autoblokke IPen efter fx 10 mislykkede forsøg i stedet for kun 5 ??

Håber at der er nogle hjerner herinde som ved hvordan det gøres og kan komme med en forklaring. Muligvis gennem telnet som jeg ikke aner en skid omkring...
Avatar billede snowball Novice
25. december 2009 - 16:10 #1
Opgrader din DSM (firmware) til nyeste version, hvilket giver dig DSM V2.2 hvor man selv kan bestemme hvor mange forsøg inden for x antal minutter der skal til inden en IP blokeres i x antal dage.

Nyeste version kan hentes på http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu - husk at vælge din model i listen.
Avatar billede boxe Nybegynder
25. december 2009 - 18:27 #2
snowball >> Den havde jeg luret, men problemet er at min gamle 101j ikke er understøttet af V2.2 :-(

Så jeg skal enten selv pille ved software på en eller anden måde, ellers må der næsten ligge en custom software et eller andet sted på nettet.
Avatar billede snowball Novice
26. december 2009 - 12:33 #3
OK, det kunne du jo have nævnt fra starten af ;)

Men så er der nok ikke lige noget hurtigt fix. Jeg kender ikke lige et i hvert fald.
Avatar billede boxe Nybegynder
17. januar 2010 - 19:50 #4
Lukker