Avatar billede Mig123 Nybegynder
22. december 2009 - 16:23 Der er 6 kommentarer

"ingen harddisk" formatering af IBM bærbar

Hej

Jeg har en IBM bærbar (MATSHITA DVD-RAM UJ-842 ) (og det skal dog lige siges, at jeg ikke har specielt meget forstand på computere.)
Jeg vil gerne formatere den, men jeg får følgende fejl, når jeg sætter xp cd'en i: "Installationsprogrammet fandt ingen harddisk på din computer...."

Så mit spørgsmål er: Hvad skal jeg helt præcist gøre, jeg har aldrig prøvet før prøvet det, og vil smaddergerne lære det.

Venligst Mig
22. december 2009 - 16:38 #1
IBM bærbar model ?

(Iøvrigt velkendt 'problem' med XP instalation på en såkaldt SATA baseret Harddisk...)
Avatar billede Mig123 Nybegynder
22. december 2009 - 16:44 #2
Det er en LENOVO 637263G ThinkPad T60.
Har du så et godt link til en vejledning? Jeg er nemlig rimelig lost.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2009 - 17:08 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 17:22 #4
Først og fremmest skal du ind i bios og se om du kan finde den hvib du kan så sæt den til at identificere Hd automatisk! når du har sat Cd til første boot så tryk F10 eller save og genstart
22. december 2009 - 17:43 #5
Nååå - sådan en 'lille' T60 ... StandBy...

Du skal i BIOS:
Tryk [F1] sekunder efter PowerOn.
[Config]
[Serial ATA (SATA)]
[SATA Controller Mode Option: Compatibility]

[F10]

---

Læs iøvrigt her -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

Omtalte driverpakker kan findes her -> http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-62928.html

---

(Det er ikke 100% gennemført på 1-2 timer; regn mere med 4-5 timer maskintid!!!)

---
02. januar 2010 - 21:58 #6
(Hvad endte denne med ?)