Avatar billede denero Juniormester
11. december 2009 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Userform i word 2007 doc

Har et dokument, hvor jeg gerne vil have tilknyttet en userform. Den skal være på, når doc åbnes og må ikke kunne lukkes ned, før end man lukker doc. I userformen skal der være en række knapper, som kan køre en række forskellige makroer i doc. Man skal også kunne rette manuelt i doc, selv om userformen er der. Er der nogen der har et bud?
Det er egentlig en erstatning for en GL. værktøjslinie, men jeg kan ikke finde ud af og lave en sådan i word 2007.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. december 2009 - 11:52 #1
Har kun 2003 - men kan godt komme med et bud på en Userform - vender tilbage..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. december 2009 - 12:22 #2
Det, du har planer om at lave, kan godt lade sig gøre. Men jeg synes bestemt ikke, det er nogen god løsning som erstatning for en værktøjslinje. En værktøjslinje lavet i Word 2003 eller tidligere kan som udgangspunkt stadig bruges i Word 2007. Den vil automatisk dukke op på fanen Tilføjelsesprogrammer (Add-Ins). Den vil fortsat ligne en værktøjslinje, og i store træk opfører den sig, som den gjorde i tidligere Word-versioner. Det er blot lidt mere besværligt at få fat i værktøjerne, fordi man skal skifte fane i båndet.

Du kan jo også kaste dig ud i selv at opbygge en fane i båndet (Ribbon) i Word 2007. Følgende (engelske) artikel kan hjælpe dig i gang:
http://gregmaxey.mvps.org/Customize_Ribbon.htm
Avatar billede supertekst Ekspert
11. december 2009 - 13:06 #3
"stand by"
Avatar billede denero Juniormester
11. december 2009 - 13:55 #4
øøh?
Avatar billede denero Juniormester
12. december 2009 - 19:15 #5
Har været inde og kigge på det, men vælger alligevel userformen.
Supertekst - hvad mener du med "Stand by".
Avatar billede supertekst Ekspert
12. december 2009 - 21:12 #6
Ok - helt bogstaveligt indtil du traf et valg - det har du gjort nu - vender tilbage søndag -->
Avatar billede denero Juniormester
13. december 2009 - 16:45 #7
Super
Avatar billede denero Juniormester
26. januar 2010 - 10:08 #8
Skal jeg lukke her Supertekst, da der ikke er fundet en egentlig løsning?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2010 - 10:17 #9
Det kniber p.t. med tiden - så ok
Avatar billede denero Juniormester
26. januar 2010 - 12:58 #10
Lukker. Supertekst - vi kan tage tråden op senere.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2010 - 13:03 #11
Det er OK - vi skal jo have det løst..