Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
10. december 2009 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farlig redirect?

Hej,

Har overtaget et website og er ved at rydde op i det. I default.asp filen ligger følgende redirect script:

<script language="javascript">
    document.location.href = 'https://www.DOMAIN.dk/main/default.asp';
</script>

Jeg ønsker at ændre hele strukturen på sitet, så alt flyttes til roden, men faldt blot over dette redirect script og blev i tvivl om det er "farligt" i forhold til SEO eller om det er "godkendt". Der er ikke noget med 301'ere eller tilsvarende.

Hvad mener du?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2009 - 11:06 #1
Søgemaskiner udfører generelt ikke javascript. Du bør derfor også (eller i stedet for) lave din redirect i HTTP-headeren. - eller i det mindste have et link på siden.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
10. december 2009 - 11:17 #2
Enig og det er jeg godt med på.

Jeg var bare i tvivl om denne form var "farlig", men det svarer du vel sådan set også på, eftersom søgemaskiner ikke udfører javascriptet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2009 - 11:27 #3
Og ikke mindst: I http-headeren kan du angive det som en permanent redirect.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
10. december 2009 - 11:32 #4
yes. Tak for svaret. Jeg lukker.