Avatar billede northfarm Nybegynder
07. december 2009 - 22:59 Der er 12 kommentarer

PC til kasse system hvilken, bærbar eller er jeg nød til stationær?

Jeg åbner i det nye år en lille butik. Jeg har investeret i et POS system (kasse/lagerstyrings software) og en touchscreen monitor. Jeg er nu på jagt efter en computer til at køre dette. Jeg vil gerne have en bærbar, da jeg så kan tag den med hjem og lave regnskab og tag den med på indkøbsmesse osv.

Men kan en bærbar klare opgaven? den kommer jo til at være tændt meget i løbet af en arbejdsdag.

Selve softwaren kræver ikke alverden, tror ikke man kan købe en pc nu der ikke kan køre det.

Jeg har som nystartet midt i en finanskrise ikke det store budget, jeg regner med at bruge max 4000 kr.

kan i hjælpe mig? har i nogle gode bud på maskiner?
07. december 2009 - 23:11 #1
(Generelt - husk BACKUP af dine egne DATA: Regnskab, Kasse, Lager, Styring, ...)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. december 2009 - 23:32 #2
En stationær maskine, med ventilation bagpå, er langt mere stabil.
Og det kan du sagtens få for 4.000 kr. Derimod er beløbet ikke
meget, når du køber bærbar. Bærbare, og især de billige, går
oftere i stykker, og skal så på fabrikken. Men en stationær kan
man ofte lave selv. Og så må du jo se at få gang i butikken, så
du senere også for råd til en bærbar.
Det er altså bare min mening, kunne ikke dy mig:)
Avatar billede northfarm Nybegynder
08. december 2009 - 00:16 #3
Jeg tror du har ret, men det kunne jo være rigtig fint hvis der var en der lige nøjagtig kendte til et godt tilbud på en bærbar der kan klare opgaven.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2009 - 00:27 #4
Ja det er klart:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2009 - 19:52 #5
Har de sidste 4 år arbejdet ved bærbar pc 8 timer dagligt + de løse timer hjemmefra.

Du kan sagtens vælge en bærbar, dog skal den være til det professionelle segment (b2b) og med udvidet garanti så du ikke skal undvære den alt for længe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2009 - 19:55 #6
Men vil du SELV kunne foretage evt. reparationer/opgraderinger m.m. er det nok en stationær du skal overveje.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2009 - 20:20 #7
Stigers
Vil du mene, det gælder en bærbar til max 4.000 kr.?
Har din egen ikke været betydelig dyere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2009 - 21:13 #8
Den 1. 20.000,-, den jeg har nu 5200,-

Så det kan gøres til en ok pris :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2009 - 21:14 #9
Til 4000 bliver det nok et problem ...
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2009 - 21:36 #10
Ja jeg vil nok tro, at der skal betydelig mere end 4.ooo, hvis
man er afhængig af den bærbare i sit arbejde.
På Elgiganten har de flere stationære i prisklassen 2-3.000
som er mere end rigelig til spørgerens behov. Jeg vil mene, at
det er mere sikkert.
Men man kan selvfølgelig satse på en udsalgs bærbar og håbe det
bedste. Man kan jo være heldig - hvis man er spiller:)
Avatar billede northfarm Nybegynder
08. december 2009 - 22:17 #11
5200 kr. hvis det er det der skal til kan det også arrangeres.

Har du et link på noget lignende?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 00:09 #12
Jeg hopper af spørgsmålet, og fjerner det fra overvågning.