Avatar billede olgu Nybegynder
07. december 2009 - 21:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sapphire Radeon HD 5850 måske

Min knægt har en pc med Asus maximus 2 bundkort. Hvad siger det til et Sapphire Radeon HD 5850 skærmkort. Han har DDR2 pc667 i maskinen. Er der en bedre løsning uden at være for dyr.(1800 kr)
Avatar billede justrace Novice
08. december 2009 - 00:13 #1
Det vil da køre fint, men bortset fra at det understøtter DirecX 11 er et 4890 være et bedre valg.

Og så nogle hurtigere RAM.
Avatar billede olgu Nybegynder
08. december 2009 - 20:30 #2
Hvorfor vil 4890 være et bedre valg.
Hvilke ram vil være optimale
Avatar billede justrace Novice
08. december 2009 - 22:09 #3
Det var mig der havde blandet 5750 og 58'eren sammen. :(
Så bare i med 5850'eren. Der er lidt omtale her: http://www.pcworld.dk/art/11302?page=1

Jamen at køre med 667 mhz RAM i et bundkort der snildt kan løbe med 1066 mhz?

Vi snakker om 33% hurtigere RAM.
Avatar billede justrace Novice
08. december 2009 - 22:09 #4
Kører han Vista eller W7?
Avatar billede olgu Nybegynder
09. december 2009 - 21:06 #5
Han har pt xp pro indstaleret. Men skifter nok over til w7 eller linux i løbet af næste år. Vi skal lige have lidt flere måneder på w7 inden han skifter.
Nu har har kontakt til et klogt hoved.
Kan man med succes sætte et kort i maskinen så har kan et digitalfjernsyn på pc-en? Skal man være opmærksom på noget?
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 21:57 #6
Ja det kan man godt, men der er endnu ikke nogen DVB-C kort men kun DVB-T, altså til egen antenne. Samme system som BoxerTV.

Jeg har så valgt en anden løsning, men det giver jo et par begrænsninger ift. at optage. Jeg satte bare en TV-boks med HDMI til min PC-skærm som også har HDMI. :)
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 21:59 #7
Mht. til W7 er alle så begejstrede, men bare vent en lille måneds tid, så skal vi i gang med supporten til den. :)
Avatar billede olgu Nybegynder
10. december 2009 - 19:36 #8
Tak for hjælpen. Det er dejligt at vide, at der sidder personer ude på nettet som kan svare på dumme spørgsmål fra uvidende folk som mig.
Avatar billede justrace Novice
10. december 2009 - 19:46 #9
Det var så lidt. :)
Ingen spørgsmål er dumme, og det er da godt der er nogen der ved noget, om noget der ikke er IT.