Avatar billede whitewine Nybegynder
04. december 2009 - 04:48 Der er 4 kommentarer

Forsøget på at Read er ugyldigt, når læsefunktionen er lukket.

OleDbConnection aConnection = new OleDbConnection(@"Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;" + @"Data Source=|DataDirectory|\Konsolidering.accdb");

aConnection.Open();

OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand(" SELECT Kalibrering.[Kalibreringsfaktor 11], Kalibrering.[Kalibreringsfaktor 12] FROM Transducer, Kalibrering, Apparat WHERE Transducer.[Transducer ID] = Kalibrering.[Transducer ID] AND Apparat.[Apparat ID] = " + ApparatId + "", aConnection);

OleDbDataReader dr = aCommand.ExecuteReader();
while (dr.Read())
{
if (i == 0)
{
textBoxTransducer1.Text = dr["kalibreringsfaktor 11"].ToString();
textBoxTransducer2.Text = dr["kalibreringsfaktor 12"].ToString();
}
i++;
dr.Close();
aConnection.Close();
}
// kalibreringsfakttor 11 og 12 skal vises i textbox1, og 2. men under Eksekvering connection lukkes og man stopper ved while sætning. altså while (dr.Reader()). Fejlen lyder på " Forsøget på at Read er ugyldigt, når læsefunktionen er lukket" er der nogen der kan ved hvordan jeg kan komme videre- på forhånd tak

forresten jeg bruger access 2007 og visual studio c# 2008
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2009 - 01:10 #1
Prøv og flyt:

dr.Close();
aConnection.Close();

ned under while løkkens afslutning.
Avatar billede whitewine Nybegynder
07. december 2009 - 09:29 #2
takker dig mange gang, arne_v. nu kan jeg koble på database.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2009 - 14:32 #3
saa smider jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2010 - 04:42 #4
saa mangler du bare at acceptere svaret