Avatar billede Jytte-Hilden Nybegynder
02. december 2009 - 13:12 Der er 2 kommentarer

Trådløst netværk fra router til TV boks?

Hej alle.
Jeg er på udkig efter en løsning til netværket derhjemme efter at jeg har fået IP-TV fra Profiber.

P.t har jeg et 25 meter netværkskabel liggende tværs igenne stuen for at få forbundet min TV-boks med routeren. Men man må da kunne lave en trådløs løsning på den udfordring, eller hva?

Jeg har forsøgt mig med home plugs, men det fungerer ikke godt nok (slet ikke til HD TV) og kræver en hel stikkontakt for sig selv (kan ikke bruges i strømskinner).

Håber der er nogle eksperter der kan hjælpe mig! :-)

På forhånd tak!
Morten (MKJ)
Avatar billede trm Nybegynder
02. december 2009 - 13:36 #1
Hvis du har en trådløs router kunne du måske sætte et trådløst accesspunkt op ved TV-boksen? Så skal du kun bruge kabel mellem accesspunktet og TV-boksen. Det forudsætter selvfølgelig, at trådløst netværk er hurtigt nok, og at det er almindelig netværkstrafik der kører mellem routeren og tv-boksen.

/trm
Avatar billede Jytte-Hilden Nybegynder
02. december 2009 - 14:27 #2
Havde selv lidt tænkt samme tanke som den du har.
Jeg har en trådløs router på 300 mbps, og vil evt. anskaffe mig et accesspoint i samme 300 mbps.

Andre forslag eller måske nogen der har praktisk erfaring??