Avatar billede evilhandyman Nybegynder
02. december 2009 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl: vælg den kodning der kræves for at læse dokumentet

Hej Eksperter.

Jeg er It-ansvarlig på en skole hvor en lærer har mistet sine dokumenter. Hun har selv downloadet et program der hedder undelete+ som har gendannet hendes dokumenter.
Dokumenterne er af filtyperne:

.doc .pub .pdf

Når hun prøver at åbne dokumenterne får hun fejlen:
vælg den kodning der kræves for at læse dokumentet

- og lige meget hvad man vælger kommer der kun volapyk ud af det.

Dokumenterne er skrevet i office 2003 og det er også den version af Word vi prøver at åbne dem i.
Desuden har jeg også prøvet at åbne dem i openOffice men her får jeg den samme fejl.

Vi håber meget at I kan hjælpe, da det er mange timers arbejde der ellers er mistet.

200 point udloves.

Vh. Steffen
Avatar billede j3ppah Novice
02. december 2009 - 12:48 #1
Har du prøvet at åbne .doc i notepad ?
Avatar billede evilhandyman Nybegynder
02. december 2009 - 13:35 #2
Ja både notepad og wordpad uden held
Avatar billede cpufan Juniormester
08. december 2009 - 13:24 #3
det lyder som om dokumenterne er blevet fragmenterede.

Dvs. at dele af dokumenterne er blevet overskrevet af anden kode, efter at de er blevet slettet.

Undersøg hvor længe der er gået fra de blev slettet til de blev gendannet.

Man må iøvrigt ikke redde slettet data tilbage på samme drev, da de vil overskrive de slettetede områder på disken og dermed ødelægge sig selv, eller andre dokumenter der skal undeletes.

Jeg er temmelig sikker på at de slettede dokumenter er ødelagte på grund af overskrivning af nye filer.

Det vil være en meget bekostelig affære at genskabe dem, hvis det er tilfældet.
Avatar billede evilhandyman Nybegynder
09. december 2009 - 15:28 #4
Hej Cpufan

Tak for dit svar. Det er det bedste jeg har fået så du får pointsne.

Vh. Steffen