Avatar billede jhhavn Nybegynder
30. november 2009 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Explore 8

Har problemer med udskrivning fra internettet,den skriver kun med store bokstaver, men når jeg udskriver i kontorprogrammer er der ikke problemer, styre systemet er xp, printeren er Microline 520.

m.v.h. Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 16:17 #1
Har du forsøgt at bruge Firefox i stedet for Internet Explorer, for at lokalisere om det er printer eller browser der er problemet?
30. november 2009 - 22:43 #2
Mener du at det er store bogstaver på SKÆRMEN + PRINTER ? Og kun i IE ?

[Ctrl] + rulle med musen's rulle !!!

PS: Husk at pænt vende tilbage hertil. Det har du ikke være så 'flink' til i dine tidligerer spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/jhhavn ?
Avatar billede jhhavn Nybegynder
01. december 2009 - 07:19 #3
Hej. teksten på skærmen er normal, det er kun når jeg udskriver fra nettet, hertil skal siges at problemet er kommet i forbindelse med skiftet fra 98se til xp.

m.v.h. Jørgen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2009 - 09:10 #4
Jeg har ikke nogen som helst indlysende forslag, men én ting render mig i hu...

En Microline 520 er jo en god gammel nåleprinter, og som sådan ikke født med alle de "truetype" fonte som moderne laserprintere henter ned fra fontbiblioteket på din PC. Du er derfor tvunget til at skrive ud i en font, printeren kender i forvejen.

Prøv engang at gå i et kontorprogram og vælge en font, der IKKE er en "printerfont" - f.eks. "Comic Sans MS", og se om ikke også dette dokument skrives ud i "stort" format.

I så fald skyldes det at din printerdriver er dårlig til at tolke "grafiske" fonte - disse printes jo som grafik på printeren, og ikke som en tekstfont.

For det er korrekt forstået at det blot er stor skrift, og ikke STORE BOGSTAVER, ikke?
Avatar billede jhhavn Nybegynder
02. december 2009 - 07:58 #5
Tak for hjælpen det viser sig at det er motoren der slidt.

m.v.h. Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 21:53 #6
Husk at lukke ved at acceptere eget svar, eller ved at bede om et svar som du accepterer.