Avatar billede neon-dragon Nybegynder
28. november 2009 - 23:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opstart Af Firma Hjemmeside

Hej allesammen, jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere denne post så det bliver her.

Jeg skal have oprettet en hjemmeside for en ven og er næsten færdig med selve siden. Men, jeg står overfor 2 problemer.

  1. Hvor kan jeg leje mig ind på en server med valgfri navn, skal være med dk til sidst. eks: www.hjemmesideNavn.dk? Kender godt til FTP - men det er til gratis udbydere...

  2. Hvordan får jeg sat hjemmesiden op, således den kommer frem på danske søgemaskiner?

/Simon Johansen
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2009 - 23:55 #1
webhoteludbydere findes der masser af - det der er forskellen på dem er oftest pris og kvalitet. Af de billigere findes fx unoeuro og af de bedre og dermed lidt dyrere fx netsite.dk. Det man nok primært skal gøre op med sig selv er altså en opvejning af hvilket service man forventer hvis noget skulle gå galt og hvad man har lyst til at betale for det mulige behov for serive. Når du bestiller webhotel skal du samtidig vælge/finde et domænenavn og det har for så vidt intet med webhotellet at gøre da du lejer det ved siden af (hos DK-Hostmaster) men bestiller du det sammen med webhotellet bliver alt sat op så du ingenting ellers skal gøre.

at blive synlig på søgemaskiner er ikke svært men kan dog tage lidt tid - det handler i første omgang at synliggøre hjemmesiden på andre hjemmesider der allerede er opdaget af søgemaskinerne (fx her på eksperten). Det der er svært er at få en god placering på søgemaskinerne og det handler meget meget kort fortalt om fx kode, indhold og synlighed men der ligger nogle guides her på eksperten omkring det emne.
29. november 2009 - 10:42 #2
De fleste (=alle) disse 'gratis' hostingsteder har en eller anden hage ved det. En eller flere Popup sider og/eller en tvunget banner med #¤#$€¤ reklamer...

Hvad med at bruge http://surftown.dk/ ?
Jo - det koster lidt håndører, men er stabilt og med Support.
(Jeg har ~3 hjemmesider derunder...)
Og når det er til et firma skal det jo være stabilt.
Og udgiften kan jo 'trækkes fra' på Firmaregnskabet sådan rent skattemæssigt *S* ... Så i bundlinien bliver det måske ~300Dkr om ÅRET...
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. november 2009 - 17:06 #3
Hej

Jeg kan selv anbefale følgende udbyder som du kan købe webhotel / mail hos - www.intergate.dk og www.unitspeed.dk

Men du kan se og sammenligne udbyder på www.hostindex.dk