Avatar billede logbuilders Mester
26. november 2009 - 20:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Administrere kontaktgrupper i Windows Mail

Jeg har importeret alle mine kontakter og grupper fra Outlook Express til Vista Windows Mail.
Nu ønsker jeg at tilføje/slette i grupperne, men det lader sig tilsyneladende ikke gøre.
Jeg kan kun se indhold i grupper ved at oprette en mail og lagre den i kladder - hvor jeg så kan se de enkelte kontakter.
Her kan jeg så tilføje/slette inden mailen sendes.
Jeg kan på nettet se, at mange har det problem.

Jeg har så forsøgt at eksportere til hhv OE eller Windows Live Mail - men der går grupperne tabt.

Er der en løsning ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2009 - 20:56 #1
windows mail er udgået - det var en vista-fejl - du skal enten online med microsoft live (som altså ikke virker), eller bruge Thunderbird (som kan det hele (!))
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
Avatar billede logbuilders Mester
26. november 2009 - 21:47 #2
Tak for det - det anede mig.

Microsoft virker meget uproff i relation til Windows Mail og Windows Live Mail, som jeg også har prøvet og haft mange problemer med.

Jeg har så åbenbart stadig problemet med at redigere kontaktgrupper - da jeg jo ikke kan eksportere dem - ejheller til Thunderbird.

Det er en skandale at man så må bruge mange timer på at nørkle med at overføre til et 3. parts program.
Avatar billede logbuilders Mester
26. november 2009 - 22:19 #3
der kom en kommentar fra Claes57 - som jeg kommenterede - jeg så begge kommentarer her, men nu er begge forsvundet - hvad er sket ?
Avatar billede logbuilders Mester
26. november 2009 - 22:20 #4
Ja så er de der pludselig - ?????????
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2009 - 08:28 #5
thunderbird:
1) indlæs det på den gamle maskine (med xp og outlook express)
  så kan du importere data (emails & adressebog)
2) indlæs thunderbird på den nye maskine og start programmet
luk Thunderbird på den nye, og kopiér nu hele mappen med data fra den gamle til den nye:

i xp er det mappen: C:\Documents and Settings\[dit brugernavn]\Application Data\Thunderbird\Profiles\[en kode].default

i vista/win7 er det: C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\[en kode].default
AppData er en skjult mappe, så visning af skjulte filer skal være slået til.
Avatar billede logbuilders Mester
27. november 2009 - 22:37 #6
Jeg har nu fået det til at virke i Windows Mail på Vista.
Jeg havde ikke de gamle data som ej overførte - det skete for et år siden og først nu havde jeg behov for at administrere kontaktgrupper.

Problemet blev løst ved at eksportere alle kontakter og importere igen - alt i WM og så vupti - nu kan jeg tilføje slette i de grupper, som jeg oprettede i OE og importerede i WM.

Jeg prøvede Thunderbird men alle danske karakterer blev ikke vist korrekt - men det var sikkert et spørgsmål om opsætning.
Men nu er mit problem i WM løst.

Tak for indspark - point tildeles, når du sender et svar - jeg går udfra, at det stadig fungerer sådan.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2009 - 14:45 #7
bare behold point
Avatar billede logbuilders Mester
29. november 2009 - 09:37 #8
Lukker