Avatar billede ranni Forsker
26. november 2009 - 11:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

photoshop 7 + premiere 7

Hej.
Jeg sidder og "møver" med at instl ovenstående efter en totalformatering.
Photo 7.. ingen problemer.
Pre 7 kommer med melding ved start:

licensing for this product has stopped working.

prøvede at af/geninstl/repair som skrevet står eller kontakt administrator ((det må være mig og det hjalp heller ikke)) eller adobe support.??????????????

og photo 7 forsvinder.
Jeg fik et link til en ADOBE support på anden tråd, men min alder
og min IT/ENGELSK viden blokerer for at prøve den meget lange proces.

Spørgsmålet:
Tror I at ved køb af Photo 8 + Pre 8 undgår problemet ????
Avatar billede Shasim Novice
26. november 2009 - 12:11 #1
Men du kan da ringe til dansk support i Danmark, kan jeg se på adobe.dk:

Produktaktivering:

Svar på tekniske problemer:
+45 38 322 914

Forespørgsler før salg og bestilling:

Returnering:

Spørgsmål vedrørende en bestilling:

Spørgsmål vedrørende vores uddannelsesprogram:

Spørgsmål vedrørende volumenlicenser (Adobe Open Options):

Andre spørgsmål:
Avatar billede ranni Forsker
26. november 2009 - 12:26 #2
OK. der er kun et lille problem : Grundet sygdom sidder jeg nu i rullestol og kan ikke tale. Jeg kan trykke på taster og prøve i en sen alder at forstå og lære lidt om det her moderne IT.
Jeg prøver at komme kontakt med foreslåede pr. mail.
Avatar billede Shasim Novice
26. november 2009 - 12:53 #3
Av... så er det ikke så nemt.
Jeg prøvede lige at ringe til supportnummeret, men der blir man alligevel også stillet videre til engelsk support.
Der ser heller ikke ud til at være mulighed for at skrive til dem i Danmark.
Hvis det er et problem med engelsk, så kan jeg da godt oversætte en tekst for dig, når du selv har skrevet den på dansk :)
Du kan bare skrive licensnummer og evt. andre følsomme oplysninger med 'x', og så selv efterfylde inden du afsender mailen.

Vh. Shanne
Avatar billede Shasim Novice
26. november 2009 - 13:05 #4
http://kb2.adobe.com/cps/401/kb401528.html

Jeg fandt lige denne technote hos Adobe. Prøv at gå ind der, og tryk på linket 'Licensing service update'. Det skulle resultere i at du downloader en zip-fil, LicenseRecovery109.zip, som indeholder et lille reperationsprogram. Derer også alternative løsninger som man kan fortsætte med hvis det lille program ikke løser præblemet.
Du skal huske at lukke alle Adobe programmer mens du gør disse ting.
Avatar billede ranni Forsker
26. november 2009 - 13:56 #5
Jeg har downloadet Licensfilen , men den skal vel puttes ind et eller andet sted for at evt.virke.???
Jeg er ved at prøve at downloade Trial Pre 8 , Java og en Adobe manager blokerede i 1. omgang men det finder jeg vel ud af.
Hvis Trial Pre 8 kan køre kan jeg vel godt købe og glemme alt om problemerne med vers.7
Avatar billede Shasim Novice
26. november 2009 - 14:24 #6
Ja, du skal dobbeltklikke på zip-filen for at udpakke den, og dernæst køre det lille program, som den indeholder.
Men er du mere stemt for bare at springe videre til 8'eren, så er det jo også fint :)
Avatar billede ranni Forsker
26. november 2009 - 18:42 #7
Hej shanne
jeg prøver at hente licens recover igen og skal den så lægges på  Adobe Premiere 7 programfilen ????
Jeg skal lige prale med noget jeg kan: inden for det sidste halve år har "lagt" min nye HP er ned 4 gange, så der var kun at formatere.
Avatar billede Shasim Novice
26. november 2009 - 19:34 #8
Nej nej. Det er slet ikke meningen man skal tænke selv, eller gøre tingene sværere end de er. Du skal lukke Adobes programmer, så tager du den downloadede zip-fil (direkte link her: http://download.macromedia.com/pub/support/tools/LicenseRecovery109.zip) og lægger den i en mappe for sig selv, f.eks. på Skrivebordet. Når du højreklikker på zip-filen, og vælger 'Extract-to-here', vil filen blive udpakket i din mappe. Bagefter vil du se en fil i mappen der hedder '.exe' til efternavn. Dobbeltklik på denne og følg vejledningen på skærmen.
Avatar billede ranni Forsker
26. november 2009 - 21:34 #9
hej igen shanne.
Jeg instl. PRE 7 hentede licens recover og kørte proceduren, men fejlen kom igen.
Jeg henter måske Premiere 8 i nat og så ser hvordan den opfører sig,
Photoshop 8 er inde og forstyrredes ikke af 7 erens problemer.

Vil du sende et svar og du skal have mange tak for tålmodighed med jeg gamle "okkinokker"
Avatar billede Shasim Novice
26. november 2009 - 22:28 #10
Men du kunne jo også prøve det næste trin i hjælpeprogrammet, beskrevet under http://kb2.adobe.com/cps/401/kb401528.html

Men ellers held og lykke med opgraderingen til 8 :)

Vh. Shanne
Avatar billede ranni Forsker
26. november 2009 - 22:49 #11
Jeg prøver nu 8 eren først og så skal jeg nok have at vide hvordan, jeg brænder en programskive.
Den er rar at have, når jeg kører PC en på røv... ( det har jeg da lært af mine dumheder)
Avatar billede ranni Forsker
04. december 2009 - 15:22 #12
Jeg har nu købt skiverne 8 hos Adobe England/Irland til ca. 1100 kr.incl.
Så kan jeg roligt dumme mig igen (nu har jeg jo skiverne), kun ærgrer det mig , at der ikke medfølger et digert værk (manual), men man får jo kun, hvad man betaler for.