Avatar billede ManneL Nybegynder
24. november 2009 - 01:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til server

Jeg står her og skal til at købe en server, men nå jeg så har købt den. Skal jeg jo kunne logge på den feks fra en computer udefra netværket.
Hvordan gør jeg det? nogen der enten har en guid til det eller kan sende mig link til hvordan jeg gør.
Og hvordan jeg finder mit ftp domain?
Avatar billede showsource Seniormester
24. november 2009 - 07:38 #1
Det lyder som om du er ret ny ?

Vil klart anbefale dig at installere en ubuntu lamp server
( lamp == linux, apache, mysql og php )

http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/serveredition

Du kan jo også købe en dedikeret server, hedder det vist, ude i byen.
D.v.s. en comp som er din, og står på en forbindelse ude i byen.
Det er vist normalt at der tilbydes install af div. software samtidigt.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 08:12 #2
Hvad skal den bruges til?
Hvor skal den placeres?
Har du bestemt dig for styresystem, software? Hvilket?
Avatar billede osdata Nybegynder
24. november 2009 - 09:49 #3
Du bliver nødt til at skrive lidt om hvad den skal bruges til og om det er firma (eks. SBS server) eller privat (Home server) eller måske linux.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede ManneL Nybegynder
24. november 2009 - 12:23 #4
I første omgang vil jeg gerne bruge den, til privat. Og senere hen til Firma.
Jeg vil gerne lærer det, så jeg ikke er afhængig af nogen.
Avatar billede ManneL Nybegynder
24. november 2009 - 14:50 #5
I bund og grund skal jeg bruge den firma relateret. Hvor jeg så kunne indstallere et crm program, og host det via min server.
Og jeg skal også kunne hoste min website på serveren.

Nogen ideer til et godt crm program?
Avatar billede justrace Novice
25. november 2009 - 22:45 #6
Så vil jeg anbefale en sme-server installation.

Den klarer alt, og er nem at hitte ud af.

Download, installer, og du er så godt som oppe at køre.
Hardwaremæssigt kræver den næsten ingen ting.

En 1000 mhz cpu, 2 gb ram og 2x120 GB harddiske og 2 netkort.

Du får router, gateway, firewall, virustjek med i købet.

Og så er det gratis.
Avatar billede justrace Novice
25. november 2009 - 22:46 #7
Nå ja, den indeholder WEB- ftp- og mailserver. MySql og PHP.