Avatar billede 2hans Juniormester
22. november 2009 - 21:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsæt ny linie med formler

Hej
Jeg har brug for at kunne indsætte en ny linie i en vilkårlig række, ved at kopiere den aktive linie.

F.eks aktivlinie: linie 12 kopier og indsæt lige under linie 12 som ny linie 13.

Jeg kan desværre kun få en makro til at kopiere en bestemt linie og indsætte den et bestemt sted, så jeg håber en af hardnitterne kan fortælle hvordan man kan få makroen til at spille med en vilkårlig aktiv linie.

På forhånd mange tak.
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2009 - 22:06 #1
Can we see the macro?
Avatar billede 2hans Juniormester
22. november 2009 - 22:34 #2
Hi Terry

Yes, here it comes :)

Sub Indsæt_ny_linie()
'
' Indsæt_ny_linie Makro
' Indsætter ny linie
'
' Genvejstast: Ctrl+Skift+I
'
    ActiveRow.Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Range("I22:P22").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("I22:P23"), Type:=xlFillDefault
    Range("I22:P23").Select
    Range("A23").Select
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2009 - 22:43 #3
Ah! your trying to insert a row into an Excel sheet not a row in an Access form with records?

Not sure I can help you there but I'll have a play around tomorrow and see if I can come up with something.
Avatar billede 2hans Juniormester
22. november 2009 - 22:59 #4
oh, sorry, it was the wrong place, it was ofcourse Excell, not Access, sorry.

Kinds Hans
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2009 - 08:35 #5
Hans, if you place an answer and accept it you get your points back
Avatar billede 2hans Juniormester
23. november 2009 - 20:51 #6
tak for svaret, afslutter lige her, og lægger spørgsmålet over i excel