Avatar billede haddock-endk Nybegynder
21. november 2009 - 10:16 Der er 9 kommentarer

Acer Aspire 9302AWSMi

Hej

Jeg har fået fingre i denne bærbar, som desværre ikke kan starte op.
Når man trykker på power knappen, lyser den op og man kan også godt åbne cd'rom drevet, men det er sådan set også det.
Jeg har forsøgt at skifte ram, fjerne ram, skifte HD, køre på ledning uden batteri og alt uden held.

Nogen som har en idé?

Jeg tænkte på om det måske kunne skyldes et fladt bios batteri? Men kan det gøre at den ikke vil starte op overhovedet?

Mvh
Jesper
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 10:25 #1
Starter den op i bios, og skriver om fejl her (forkert dato osv), eller er det bare sort skærm?
Avatar billede haddock-endk Nybegynder
21. november 2009 - 20:48 #2
Det eneste der er "LIV" i er power knappen som lyser og at cd'rom drevet kan åbne - derudover er der totalt sort skærm.
Avatar billede Boona Nybegynder
23. november 2009 - 11:49 #3
Jeg har præcis det samme problem med præcis den samme maskine. Jeg får slet ikke noget på skærmen, og heller ikke hvis jeg sætter ekstra skærm på. Den kan ikke være kommet langt i opstartsprocessen for knappen til de numeriske taster virker heller ikke.
Hvis jeg putter en system cd i den lader det til, at den begynder at bruge den, men den slukker igen efter kort tid.
Er der nogen, der har nogle gode idéer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 12:18 #4
Jeg tror Bios i begge maskiner er "død". Om de kan komme "til live" igen ved at forsøge og resette bios (hvis det er muligt), ved jeg ikke. Battriet der sidder på bundkortet kan også være fladt.
Har i manual på computeren?
Avatar billede Boona Nybegynder
23. november 2009 - 12:32 #5
Nej, jeg har ikke manual på den, men bliver jo nok nødt til at hente en på nettet. Jeg har selv mistanke til BIOS'en, men kvier mig lidt ved at splitte den ad. Min egentlige mistanke er at der generelt er noget i vejen med den BIOS til denne type maskine, men har ikke fået det bekræftet.
Ved du om der er en taste-kombination til reset af BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 12:43 #6
Jeg tror du skal skrue i den for at gendanne. Nogle maskiner er der i nærheden af batteriet på bundkort et par "pinde" der skal kortsluttes for at gendanne, men jeg ved det ikke i dette tilfælde desværre.
Avatar billede haddock-endk Nybegynder
24. november 2009 - 21:52 #7
Jeg har ikke nogen manual på pc'en, da det er en jeg har fået. Jeg har ikke noget imod at skille den ad, da jeg ikke taber noget ved at den skulle gå hen og dø.
Jeg skiller de ad, og giver den et nyt batteri - hvis dette lykkes vil jeg lige vende tilbage
Avatar billede gismo2020 Nybegynder
10. december 2009 - 19:28 #8
Hej

Har nogle venner der har det samme problem med deres Acer Aspire 9302AWSMi.

Her er hvad jeg gjorde for at afhjælpe fejlen.

1. Sluk computeren
2. Tilslut og tænd strømforsyningen.
3. Hold power knappen nede i til den starter op og slukker ned igen ca. 7-10 sek (Skulle gerne give et lille bip).
4. Start computeren som normalt.

Ved ikke om det hjælper for jer men det gjorde det for mig.

Tak til Sony da det er den fremgangsmåde man også gør brug af på en Playstation 3 for at hard resette den.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2009 - 19:56 #9
På en anden tråd om et problem lige som dette, fjernede de battriet+ bios batteri, og holdt power kanppen nede i 30 sek, og så virkede maskinen normalt bagefter.