Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
18. november 2009 - 17:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med at køre et program på en windows 2003 som er på en anden server

Hej Eksperten.dk

Jeg vil spørge om i ved hvordan man åbner et program:
Hvis man har 2 windows server 2003 og programmet kun ligger på den ene og at det er på den anden man skal åbne programmet ?

Med venlig hilsen

Simon Jensen
Avatar billede chalde Seniormester
18. november 2009 - 18:23 #1
Det afhænger helt af hvordan programmet er opbygget.
Mange programmer kan ikke uden videre åbnes over netværk, men kræver en decideret installation (f.eks. vil mange registreringsdatabaseelementer mangle, eventuelle filer placeret andre steder i systemet osv...).
Nogle programmer er det dog muligt med, og her vil det som regel være nok bare at dele den pågældende mappe og tilgå den over netværket.

Alternativt kan du oprette en RDP forbindelse fra den ene server til den anden.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
19. november 2009 - 13:59 #2
Hvad er en RDP forbindelse ?
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2009 - 16:28 #3
Fjernskrivebord/terminalservice.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
19. marts 2010 - 13:36 #4
jeg har selv fundet ud af det. I forstod det vist ikke.
Avatar billede chalde Seniormester
19. marts 2010 - 15:27 #5
Hvad var løsningen?