Avatar billede Svennn Nybegynder
16. november 2009 - 22:52 Der er 2 kommentarer

behandling af film optaget på spejlreflekskamera canon eos 500d

Jeg har købt et Canon EOS 500D, som jeg er meget glad for. Er dog ikke spc. teknik-kyndig... Desværre er det ikke lykkedes mig på tilfredsstillende vis at overføre film fra kamera til pc og redigere det + brænde dvd. Har downloaded prøveversion af Adobe Premiere Elements 8.0 og jeg kan godt få video ind i programmet ved brug af kortlæser, men den afspiller en meget hakket version af filmene, så jeg har ikke gjort mere ved det. Til gengæld afspiller programmet "gamle" film fra mit Canon IXUS 700 uden problemer. Måtte i øvrigt installere quicktime player for at kunne bruge Adobe-programmet. Har nu gemt filerne som Quicktime på et memory-card, men det afspiller utroligt hakkende. Zoombrowser kan godt modtage filmene, men kan ikke brænde dem. Til gengæld afspiller den nærmest fejlfrit. Windows Movie Maker skriver, at filer fra EOS 500D ikke er en understøttet filtype, og den kan derfor ikke importeres... Kan det have noget med codec at gøre? Håber på et konkret, letforståeligt råd.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 14:46 #1
ja det kan det godt

her er 2 codecs til win 7 + vista

http://www.vistaguide.dk/?action=programs&pattern=codecs

microsoft har været en del skældt ud for misbrug af dit og dat derfor mangler der bl.a codecs i så media playeren kan vise f.eks film
m.v.h
Avatar billede Svennn Nybegynder
20. november 2009 - 21:20 #2
tak for svar - det prøver jeg :-)