Avatar billede cali1 Mester
14. november 2009 - 11:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 og Skype.

Hej Experten, jeg har lige opgraderet min bærbare pc fra vista til w7. Det kører umiddelbart ok. Men problemet er at jeg ikke kan køre skype, jeg har lyd igennem men mikrofonen virker ikke. Der kommer fejlmeddelelse om at mikrofonen ikke virker. Har prøvet at afinstallere og lægge programmet på igen, men uden held. Virker som om det kunne være et driverproblem.....

Håber I kan hjælpe :-)

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 12:38 #1
Er det kun i skype du har problemer med mikrofonen?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 12:43 #2
Har du været i Enhedshåndtering, for at se om hardware virker rigtigt efter opgraderingen?
Avatar billede flashion Nybegynder
14. november 2009 - 13:24 #3
Et skud i tågen:
Er det kun i skype den ikke virker? Hvis det kun er skype, så prøv at køre i Skype i kompatibilitet med f.eks. Windows XP.
Altså højreklik på Skype.exe --> Egenskaber --> (fanen) Kompatibilitet --> sæt kryds i "Kør dette program i krigsretstilstand for:" og vælg hvilken version.
Avatar billede cali1 Mester
15. november 2009 - 08:40 #4
Jeg bruger kun mikrofonen i skype, iflg. enhedshåndteringen skulle mikrofonen virke korrekt. Har prøvet diverse kompatible tilstande men med samme resultat,ingen lyd ind....

Har et usb lydkort som jeg har prøvet med og så virker mikrofonen, men det burde jo ikke være nødvendigt at bruge det...

Men måske er skype ikke udviklet til W7 endnu???
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 09:09 #5
Kører du version 4,1?
Avatar billede cali1 Mester
15. november 2009 - 09:58 #6
Ja korrekt 4.1.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 10:22 #7
Det vil sige du bruger det interne lydkort til Skype og du har et usb baseret kort som mikrofonen skulle virke i(prøv at teste det). Prøv i Skype at sige at den skal bruge usb kortet, for at finde ud af om det så virker.
Kan det tænkes, at den lyd driver der er på det interne kort skal opdateres for at køre i Windows 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 10:41 #8
Jeg har skype 4,0. Prøv at gør følgende:
Start Skype og gå ind i Funktioner  indstillinger.
Tryk på lydindstillinger. Jeg har Realtek 97 kort aktiveret på de to første indstillinger for lyd ind og ud, og ringelyd er højttalerne. Tryk på vis avancerede indstillinger. Her er to bokse for mikrofon og højttalere, som begge skal stå til lydkortet (Realtek 97) Hvis mikrofonen står til noget andet udstyr, vil den ikke virke, så prøv at justere så lydkortet er foretrukkent.
Avatar billede cali1 Mester
15. november 2009 - 11:28 #9
Min mikrofon står til real high audio definition der er ingen andre valgmuligheder, nøjagtigt som den gjorde da jeg kørte vista, jeg er sikker på det er en driveropdatering som skal til...???
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 11:34 #10
Har du forsøgt at installere en ældre version af Skype (evt 3,8), der måske kan køre på den "gamle" driver?
Avatar billede cali1 Mester
15. november 2009 - 12:04 #11
Har prøvet med 4.0.0.277 - ingen forandring har også prøvet med driveropdatering, men får besked at jeg har nyeste driver installeret....
Avatar billede cali1 Mester
23. januar 2011 - 23:24 #12
spm lukkes
12. juni 2011 - 17:42 #13
(Husk at [accepter] dit eget [svar] i ovenstående ...)