Avatar billede frink77 Nybegynder
13. november 2009 - 15:09 Der er 4 kommentarer

Webhotel med elektronisk fakturering

Jeg leder efter et webhotel der har mulighed for at sende fakturaer elektronisk. Jeg bruger i øjeblikket et webhotel, som rent servicemæssigt er rigtig godt, men når det kommer til at sende regninger ud, er de lidt tunge at danse med. Man kan godt bede om at få tilsendt fakturaer elektronisk, men når fakturaen dukker op, er der ikke specificeret hvilket domæne og hvilken service de vil have penge for. Rykkere kan de slet ikke finde ud af at sende elektronisk.

Jeg leder derfor efter webhotel med support for elektronisk fakturering og som samtidig kan finde ud af at fortælle mig hvad jeg betaler for. Der er ikke de store krav til det tekniske og praktiske:

PHP
Dette er vist standard i de fleste webhoteller ...

Mulighed for at lave domain links
En del af vores domæner er egentlig bare et domæne der viderestiller til vores rigtige hjemmeside. En del webhoteller tilbyder dette til en væsentlig lavere pris end hvis man køber et 'rigtigt' webhotel.

Høj oppetid
Ved ikke om dette er et decideret krav, da de fleste webhoteller vel efterhånden kører med relativ høj oppetid.

Plads
Der er ikke det store krav til plads. Vores største eksternt hostede hjemmeside fylder max 50 Mb

Pris
Prisen er ikke ligegyldig, men vi vil hellere betale lidt ekstra for webhotellet hvis vi kan spare tiden på administrationen
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. november 2009 - 17:12 #1
Unoeuro http://www.unoeuro.com/ Som du spørger, der er PHP, Tilknyttet domæne (8 Euro) eller DNS service, Plads op til 2GB Pris  oppetid OK Og det hele med elektronisk fakturering.
Positiv erfaring siden flere år.
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2009 - 19:11 #2
www.netsite.dk

der kan faktisk være en grund til at ikke alle sender rykkere ud elektronisk - hvis faktura sendes elektronisk er der masser af ting der kan forhindre den i at nå frem og mange gange er det netop årsagen til at rykkere sendes som brev. Betalingsservice?
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
14. november 2009 - 17:04 #3
Hvis du kan leve med at det du kalder "domainlinks" er gratis så kan du få det hos http://gratisdns.dk - her hedder det blot URLforward.

Vejledning til at få det sat op findes her: http://wiki.larsendata.dk/index.php/GratisDNS.dk

Ang. webhotel så tilbyder Schultzconsult elektronisk fakturering iht. http://www.schultzconsult.dk/node/3288 - jeg har i øvrigt kun gode erfaringer med Schultzconsult siden 2006 - og prisen er bestemt overkommelig.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:42 #4
lukketid?