Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 19:41 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Problem med at starte Bærbar i Normal tilstand.

Hejsa..

Jeg kan ikke starte min computer i Normal Tilstand.
Jeg kan kun starte den i fejlsikker tilstand og fejlsikker tilstand med netværk og 1 mere som jeg ikke kan huske hvad er..

Når jeg starte min computer i normal tilstand går min skærm sort når jeg kommer til login stedet.

Det skal lige siges at jeg har en HP Pavilion dv6500 Notebook PC.
Jeg har Windows Vista.

Da jeg ikke kan geninstallerer min computer fordi den ikke brændte min første geninstallations cd første gang kan jeg ikke lave en ny....

Tror ikke der er nogen der kan klare dette problem men man ved jo aldrig...?????
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 19:44 #1
"Går sort" ? Sort som i lukker ned? Eller sort som i sort skærm med windows lyden i bagrunden?

Har du prøvet på at style login vinduet ?
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 19:47 #2
Nej, det er kun skærmen der bliver sort..
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 19:48 #3
Og nej Windows lyden er ikke i baggrunden..
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 19:49 #4
Men når jeg tænder i en af de fejlsikre tilstande kommer login vinduet frem..
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 19:59 #5
Har du stylet login vinduet ?
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 20:16 #6
Hvad er det?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 20:33 #7
Man kan ændre det billede som der kommer når man logger ind på pc'en. Hvis du har pillet ved det kan det give fejl.

Har du måske rodet i msconfig ?
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 20:34 #8
Hvor ligger den?
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 20:35 #9
Har fundet den.. Jeg har ikke rodet i den..
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2009 - 20:42 #10
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand og udfør det der står i linket:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html

Ellers prøv igen at starte op i fejlsikret tilstand og udfør
en systemgendannelse, til før ændringen skete.
Du mister ikke noget ved det, altså du mister ikke dokumenter, billeder osv. - ting du selv har lavet, dog fjernes evt. programmer du har installeret EFTER det punkt/dato du stiller tilbage til.
"Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.

Se her :
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 20:50 #11
Har allerede udført den test øverst..

Kan du give mig en bedre guide til hvordan jeg laver en systemgendannelse..
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2009 - 21:01 #12
Bedre guide!

Klik på "Hvordan starter jeg Systemgendannelse?"
i dette link:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

Når du så er kommet ind på siden "systemgendannelse"
så vet første punkt være "Gendan computeren".
klik på næste og vælg en "fed" markeret dato,
(før problemet opstod) og klik på næste.
Den genstarter og gendanner pc`eren.
Når den har gjort det, kommer der en boks op efter genstarten som du klikker OK på.
Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 21:12 #13
Ja, men så står der det her..

Der er ikke oprettet nogen gendannelsespunkter på computeren systemdisk. Hvis du vil oprette et gendannelsespunkt, skal du åbne Systembeskyttelse
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 21:14 #14
Og når jeg klikker på det link kommer der Egenskaber for system op og der inde jeg kan ikke finde noget med et gendannelsespunkt.
Avatar billede sputii Nybegynder
09. november 2009 - 21:21 #15
AAAAAHHHHHHHHHHHHH......!!!!!!!!!!!
Det sker altid for mig....
Jeg bliver nød til at være logget ind normalt for at oprette et gendannelsespunkt..
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2009 - 21:35 #16
Så er der ikke nogle gendannelse punkter tilbage  :-(

Prøv f.eks at Start i fejlsikret tilstand, gå i kommandopromt (cmd)
skriv: chkdsk C: /f /r
( husk mellemrum mellem : og / samt mellem f og / )

Hvis ikke:
Så kan du evt. prøve at låne en Vista DVD og udføre en "Start up repair"
Se her: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html

Ellers er der HP recovery:
"Restore the PC to its original condition with the HP Recovery Manager if Windows Vista is not accessible"

Men så sletter den alt dit drev - så husk at tage back-up INDEN du gar igang med det.
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2009 - 21:36 #17
Avatar billede kaffek Nybegynder
10. november 2009 - 09:47 #18
Skærmen går i sort, kan du ikke prøve at tilslutte en ekstern skærm og se om der kommer billede på - det kan jo være du har ramt en opløsning eller der er noget driverproblem så opløsningen ikke passer.
Avatar billede sputii Nybegynder
10. november 2009 - 09:47 #19
Svar vis du vil have point skal alligevel have ny computer for jeg tror ikke jeg kan ordne det..
Avatar billede sputii Nybegynder
10. november 2009 - 09:53 #20
Men jeg har fået et andet problem..
Mit D drev kommer og går hele tiden..

Jeg skulle have kopieret nogen ting over på en disk men så lige pludselig stod der en fejl med at kopier det og så stod der at D drev ikke fandtes.
Så kiggede jeg ind i Computer og der var mit D drev heller ikke.
Avatar billede kaffek Nybegynder
10. november 2009 - 10:02 #21
Brug sådan et SATA til USB tool kit. det virker hver gang, så dukker din harddisk op på din nye computer som en USB stick.

Hvis du ikke har sådan et får du brug for det i fremtiden ;)

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Avatar billede sputii Nybegynder
10. november 2009 - 10:12 #22
Når men er der ikke en andet måde jeg kan få den frem på?
Avatar billede kaffek Nybegynder
10. november 2009 - 10:32 #23
hvid du højrklikker på denne computer og trykker "administrer" og går i "diskhåndtering" kan du så se dine diske/partitioner der inde. altså dem du mangler. Hvis de optræder der inde kan du tildele dem et bogstav og på tilgå dem igen.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2009 - 11:05 #24
Nu kommer det jo meget an på, hvad det er for et drev!

Er det et D-drev på EN harddisk, hvor der f.eks er 2 partitioner med et C og D - drev ?

Er det en intern nr. 2 harddisk ?

Er det en extern usb harddisk ?
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2009 - 11:08 #25
Glemte mit svar :-)
Avatar billede sputii Nybegynder
10. november 2009 - 21:28 #26
Gav også mig selv for der var ingen løsning :D