Avatar billede zulaff Nybegynder
09. november 2009 - 16:30 Der er 1 løsning

Css klasser og gridview

Jeg er ved at lave en asp.net side med et gridview. Jeg benytter eksisterende css klasser, men jeg får ikke samme styling når jeg benytter gridview. Min .aspx side ser således ud:

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="ObjectDataSource1"
        AutoGenerateColumns="False" CssClass="TableGeneralSmall"
        AlternatingRowStyle-CssClass="TrSpeciel" HeaderStyle-CssClass="TrSpeciel">
        <Columns>
            <asp:BoundField DataField="ForklarendeTekst" HeaderText="Forklarende Tekst"
                SortExpression="ForklarendeTekst" />
            <asp:BoundField DataField="SkatteKode" HeaderText="SkatteKode"
                SortExpression="SkatteKode" />
            <asp:BoundField DataField="SamletYdelse" HeaderText="Ydelse"
                SortExpression="SamletYdelse" />
            <asp:BoundField DataField="Tillægsprocent" HeaderText="Tillægsprocent"
                SortExpression="Tillægsprocent" />
        </Columns>
    </asp:GridView>
    <asp:ObjectDataSource ID="ObjectDataSource1" runat="server"
        SelectMethod="GetData"
        TypeName="XXX.XXX.OverblikTabelDataSource">
        <SelectParameters>
            <asp:Parameter DefaultValue="Alder" Name="begivenhed" Type="String" />
            <asp:Parameter DefaultValue="65" Name="pensionsAlder" Type="Int32" />
        </SelectParameters>
    </asp:ObjectDataSource>

Mit html output ser således ud:

<div>
    <table class="TableGeneralSmall" cellspacing="0" rules="all" border="1" id="ctl00_Hovedindhold_GridView1" style="border-collapse:collapse;">
        <tr class="TrSpeciel">
            <th scope="col">Forklarende Tekst</th><th scope="col">SkatteKode</th><th scope="col">Ydelse</th><th scope="col">Till&#230;gsprocent</th>
        </tr><tr>
            <td>Ratepension i 10 &#229;r</td><td>1</td><td>0</td><td>51</td>

        </tr><tr class="TrSpeciel">
            <td>Livsvarig pension uden udbetaling af alderssum</td><td>1</td><td>150000</td><td>51</td>
        </tr><tr>
            <td>Alderssum</td><td>1</td><td>300000</td><td>29</td>
        </tr>

    </table>
</div>

Hvis jeg sletter

cellspacing="0" rules="all" border="1" style="border-collapse:collapse;"

får jeg det korrekte output. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede zulaff Nybegynder
09. november 2009 - 17:09 #1
Jeg har fundet løsningen her:

http://www.codenewsgroups.net/group/microsoft.public.dotnet.framework.aspnet.webcontrols/topic11253.aspx

Hi Tom,

It's incorrectly hardcoded in ASP.NET in some places.

Try this?

    GridView1.GridLines =  GridLines.None
      GridView1.CellSpacing=-1

Note that you'll still get

border="0"

Nothing can be done about that til there's an update.

Let us know if this helps?

Ken
Microsoft MVP [ASP.NET]