Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 09:50 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

DVD til harddisk

Kan man umiddelbart kopiere sine DVD'er til PC'en, og derpå fjerne skrivebeskyttelsen og så overføre dem til en extern USB-harddisk, tilslutte harddisken til min USB-medieafspiller og derpå se filmene på mit TV?
09. november 2009 - 10:37 #1
NEJ - sådan hænger det ikke sammen...

Den "skrivebeskyttelsen" snakker om her har ikke en dyt med copy beskyttelsen at gøre...

Du skal igennem diverse konverteringsprogrammer mm.
Se evt. -> http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Kategori:Alle_guides
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 12:05 #2
Ja, eller kig ind på dvdfab.com
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 12:07 #3
jeg har netop lige lagt en film over på en USB-nøgle, og det virker fint.
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 12:32 #4
Tror jeg opgiver projektet.
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 12:37 #5
Med dvdfab lægger du da ellers bare skiven i skuffen, vælger hvor du vil have den kopieret hen, og klik start. Så er den kopieret, og kopi-beskyttelsen er væk.
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 12:57 #6
har fundet ud af at min USB-afspiller sikkert ikke kan afspille så store filer.
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 13:02 #7
Med dvdfab kan dy lave dem præcis som du vil. Fjerne undertekster på andre sprog end DK, lave den til andet filformat, osv. osv. ....
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 14:29 #8
Hvis jeg ændrer filformatet, fylder den så mindre, og bliver kvaliteten så ikke forringet?
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 14:49 #9
Jo da, sandsynligvis. Spørgsmålet er så om det kan ses.
Det kan kun afgøres ved at prøve.

Men hvis du med dvdfab vælger den mulighed der hedder mainmovie, så er det kun selve filmen der kopieres, og i venstre side får du mulighed for at vælge lydspor, typisk engelsk, og undertekstsprog, typisk dansk.

Når det er gjort, er den blevet en del mindre uden at lave noget som helst om.

Du kan også vælge dvd to mobile, og vælge et foruddefineret format. XBOX eller PS3 er ret ok.
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 15:22 #10
OK, vil prøve det og se om jeg kan finde ud af det. Vender tilbage.
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 15:39 #11
Kan bare ikke se hvor jeg ændrer filformatet.
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 15:48 #12
Det kan jeg heller ikke med alle de oplysninger om hvor i programmet du er.
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 16:02 #13
er på startsiden hvor jeg har valgt mainmovie
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 16:10 #14
Så skal du ned og klikke på dvd to bobile. (Det er ikke en telefon der menes)  :)
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 16:13 #15
OK, hvad er det bedste format?
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 16:23 #16
Har lige afprøvet en afspilning i det originale format, men der er ingen danske undertekster, selv om jeg har valgt dem.
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 17:57 #17
Når du vælger det originale format, er tekster noget der skal vælges til når du afspiller filmen.

Det bedste format er jo bestemt af hvad der skal afspille den.
Avatar billede per-claus Nybegynder
09. november 2009 - 18:35 #18
Ja, det ved jeg godt, men jeg kunne ikke vælge noget, der var ingen markør på TV-skærmen. Jeg er ikke så stiv i det her, men jeg vil helst ikke miste billedkvalitet ved at ændre formatet. Jeg bruger en USB-medieafspiller, og i første omgang bruger jeg en USB-nøgle til at afspille med, men har tænkt mig at købe en ekstern harddisk og sætte i USB-stikket på afspilleren. Hvis jeg kan få det til at virke. Vender tilbage i morgen.
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 18:57 #19
Hvad med at prøve de formater der er. MPEG-4 eks. er da ret ok.
Avatar billede per-claus Nybegynder
10. november 2009 - 10:59 #20
hej igen
Jeg har fundet ud af at hvis jeg skal bruge subtitle-funktionen, skal det være i divx, men jeg synes ikke at jeg kan finde den.
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 13:11 #21
Du man nu godt bruge andre formater, men vælg i venstre side "DVD to mobile". Der i vælger du så "Generic" eller et af de andre formater. Prøv her også at gå ned på "more...", og se de formater der er der.

Når du så har valgt her, og hvor filmen skal gemmes, klikker du "Start" nede til højre.

Øverst i det vindue, kan du vælge lidt forskelligt outputformater.
Avatar billede per-claus Nybegynder
10. november 2009 - 14:06 #22
Ja, det fandt jeg så også ud af, og har afprøvet det. Men når jeg trykker på subtitles på remoten, står der "ingen undertekster". Skal jeg fjerne skrivebeskytelsen først eller hvad?
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 16:40 #23
Har du husket at vælge dem inden du konverterede filmen?
Avatar billede per-claus Nybegynder
10. november 2009 - 16:48 #24
Ja, jeg har både prøvet at fjerne de overflødige og ladet allesammen stå. Tror snart at jeg opgiver det her, det vil åbentbart ikke lykkes.
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 17:10 #25
Jeg ved det kan lade sig gøre, da jeg har brugt dvdfab gennem flere år, og et par hundrede film.

Jeg brugte også lidt tid på at finde den helt rigtige måde.

Har du prøvet xbox formatet, og med dk-tekst valgt som den eneste?
Avatar billede per-claus Nybegynder
10. november 2009 - 17:25 #26
Nej, Xbox har jeg ikke prøvet. Hvordan er kvaliteten?
Du burde sgu have nogle flere points for ulejligheden, hvis det var muligt.
Avatar billede per-claus Nybegynder
10. november 2009 - 17:32 #27
Forresten, skal jeg fjerne skrivebeskyttelsen når jeg er færdig med kopieringen? Prøver lige nu med Xbox.
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 17:48 #28
Nej, den kopibeskyttelse tager dvdfab sig selv af.

XBOX er jo en preset, som bruges til at lave filer til overførsel til sin xbox, så man kan afspille dem derfra. Men selve formatet er helt fint til andet også.
Avatar billede per-claus Nybegynder
10. november 2009 - 18:36 #29
OK, foreløbig tak, jeg afprøver det lige. Vender tilbage i morgen.
Avatar billede per-claus Nybegynder
11. november 2009 - 09:33 #30
hej igen
Jeg prøver lige nu den der hedder MP4---går ud fra at det er det samme som MPEG4. Det lader til at det virker, så jeg krydser fingre. Du skal i hver fald have mange tak for hjælpen, så smid lige et svar, så du kan få dine points.
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 10:42 #31
Jo, det er det samme.

Jeg tror jeg vil anbefale at du kigger på en NAS og en Netgear EVA8000. De 2 tilsammen giver den mest optimale løsning, hvis man vil have sine dvd til at ligge på en harddisk.

Det er jo ikke noget der behøver at være lige nu, men når først man har prøvet den løsning, forstår man ikke hvordan man kunne leve uden.
Avatar billede per-claus Nybegynder
11. november 2009 - 11:51 #32
Hej igen
Har netop fundet ud af at min USB-afspiller ikke understøtter dette format. Hvad skal jeg så bruge?
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 12:00 #33
Hvad understøtter den?
Avatar billede per-claus Nybegynder
11. november 2009 - 12:34 #34
divx, MPEG 1+2+4. MPEG4 kan ikke afspilles hvis der er "copyright beskyttelse", hvilket jeg mente automatisk blev fjernet.
Divx. synes jeg ikke at kunne finde i programmet.
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 15:22 #35
Hvis du vælger "Generic" i højre vindue, kan du nede ved "Start"-knappen se en der hedder "Profile". Der kan du vælge mellem en masse formater.

Prøv evt. med generic.avi.divx.mp3
Avatar billede per-claus Nybegynder
11. november 2009 - 17:48 #36
Har jeg lige prøvet, men der er ingen undertekster, selv om jeg har valgt dem.
Avatar billede per-claus Nybegynder
12. november 2009 - 13:08 #37
hej igen
har prøvet at konvertere til MPEG4 og så til divx, ved at bruge programmet som følger med Vista. Men der mangler undertekster i starten af filmen, og billedkvaliteten er heller ikke for god, når jeg ser det på TV. På PC er der ingen problemer med underteksterne.

Det er jo også for besværligt, altså i 2 arbejdsgange.

Min USB-afspiller er den nye fra Sony SMP-U10.
Ved ikke om det er den der ikke kan håndtere dette her.
Ingen problemer når jeg afspiller musik fra USB-nøgle.