Avatar billede 3500DoPe Nybegynder
08. november 2009 - 18:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Uidentificeret netværk

Hejsa, Jeg har fornyligt installeret windows 7 og det har kørt helt uden problemer.
Så her for nogle dage siden begyndte den på når jeg kom ind i windows at den ikke kunne få forbindelse til internettet, jeg gik ind og kiggede på mit netkort og så, så der stod "Uidentificeret netværk" jeg prøvede så en masse ting, og til sidst fandt jeg så ud af at hvis jeg deaktiverede mit netkort og så aktiverede det igen så kunne jeg få forbindelse, men det er rimelig irriterende for det skal jeg så gøre nu hver gang jeg starter maskinen op, jeg har prøvede at slette driveren til netkortet og installere en anden men det har ikke hjulpet.

hvis der er nogen der ved hvad der evt. kan være galt så hjælp mig please :)
skal nok lige prøve at fixe nogle screenshots, når jeg starter computeren op igen, hvis der ikke er en der kan svare på det lige nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 19:04 #1
Opdater din netkortsdriver
Hjalp i min situation m. samme problem.
Avatar billede 3500DoPe Nybegynder
08. november 2009 - 19:29 #2
:) som jeg skrev det har jeg allerede gjort og det hjalp ikke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2009 - 00:46 #3
Hej! Jeg har lige haft et lignende problem på en fam. Medl.comp, løsningen download af bundkorts drivere da ingen win 7 fantdtes prøvede jeg med vista drivere ! højreklikkede på alle EXE filerne og satte dem til at køre vista coompatibel ,og kørte dm som Administrator! Det samme gjorde jeg ved netkortet og her var der bonus
Avatar billede 3500DoPe Nybegynder
09. november 2009 - 03:35 #4
hmm det er en windows 7 driver jeg køre med.

men se nu her det her virker meget underligt.

dette screenshot er lige når jeg starter min computer op

http://img132.imageshack.us/img132/4606/screenshot1tn.png

så vidt jeg kan se så ser det ikke ud til den finder standardgateway lige når jeg har startet min computer op.

først efter jeg har Deaktiveret og aktiveret mit netkort så finder den standardgateway
http://img252.imageshack.us/img252/3916/screenshot2x.png
Avatar billede 3500DoPe Nybegynder
10. november 2009 - 21:43 #5
ingen der ved hvad der kunne være galt? udover det med driveren? :S
Avatar billede 3500DoPe Nybegynder
21. februar 2010 - 18:56 #6
efter lang tids søgen osv. har jeg endelig fundet svaret som hjalp mig.
det kommer dog på engelsk.

"Check to see if you have this little devil in your services list:

"##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B87 9762 ##"

If you do, stop it and disable it. It is actually the Bonjour DNS Responder Service, and I believe it is the cause of the "Unidentified Network."

The Unidentified Network disappeared after stopping this service and a quick disable/enable of the NIC, restoring Internet access.

I Actually just rebooted, edited this post, and then re-enabled the offensive service to see what would happen...Immediately after enabling the NIC and this bastard service, the "Unidentified Network" returned...stopped it, disabled it, disable/enable NIC...Internet back up and running and no "Unidentified Network." (woot - woot!)

Hope that helps! I haven't had issues since..."

det hjalp at slå det fra og nu virker det igen :P så hvis der er andre der har problemer med det så kig efter "##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B87 9762 ##" under tjenester.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 20:26 #7
hvad gøre man så når man ikke har "##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B87 9762 ##" under tjenester
Avatar billede 3500DoPe Nybegynder
14. maj 2010 - 21:40 #8
er der ikke en der minder om det?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 22:01 #9
Nej det tror jeg ikke ...
ved ikke helt hvad jeg skal kigger efter...
kan godt kommer på med det trådløse
Har også prøver med diable kort som er onbordt..
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
30. juli 2010 - 10:18 #10
Har et lignende problem:
Bærbar pc er koblet op mod domain controller. Når pc kobles til netværk hjemme (altså ingen domain controller tilgængelig), skal jeg også lige deaktiverer og genaktiverer, før der er netværksadgang.