Avatar billede ghetixx Nybegynder
03. november 2009 - 11:14 Der er 8 kommentarer

Win XP vil ikke starte op, booter

Hej

Så er den galt.

Fik en ondartet trojan/virus på min computer, efter jeg rensede med Spyware Doctor & Antivirus vil min computer ikke starte op. Den starter ganske vist op, men efter opstartssiden hvor Windows loader er færdig går skærmen i sort.

Jeg mistænker, at der mangler nogle væsentlige filer i windowsmappen, men hvordan får jeg genskabt disse eller lagt nye ind/reperaret fejlen?

Jeg benytter mig af Windows XP Professional.

På forhånd tak grin
Avatar billede Blandy Praktikant
03. november 2009 - 11:56 #1
Når windows loader genstarter den så hele tiden? (Bootloop).
I så fald er det din Master-boot record der er defekt. Det kan let løses med din windows cd. Du smider den i som når du vil installer windows, men i stedet trykker du "R" for reperar i stedet for "installer". Lad maskinen kører og genstarte, så skulle det være fixet.
Avatar billede ghetixx Nybegynder
03. november 2009 - 12:04 #2
Hej Blandy

1. Ja windows genstarter så snart den skal til, at indlæse skrivebord mv. altså lige efter load-baren er færdig, går skærmen i sort og kort efter genstarter den. Dette gentager sig så ud i de uendelige.

2. Jeg har forsøgt, at reperare med min XP CD. Efter jeg har klikket R, skal jeg vælge C:/Windows, det gør jeg så. Derefter spørger den mig og administrations/administratorkoden, men en sådan kode har jeg dog aldrig haft.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. november 2009 - 12:33 #3
Det er jeg aldrig blvet spurgt om i forbindelse med reperation af styrersytemet. Prøv at se om den ikke bare er blank. Har du admin kode på dit login til styrersytemet? For så er det sikkert den den vil have.
Avatar billede ghetixx Nybegynder
03. november 2009 - 12:51 #4
Jeg har også ret svært ved, at forstå det.
Har ingen kode når jeg logger-på windows, det er  vel det du mener?
Og har prøvet blankt, ved bare at trykke enter, men der sker intet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2009 - 00:34 #5
Jeg er ikke sikker, men hvis du ikke har oprettet en adminstrater kode, skal man så ikke trykke 0000, for at komme videre?
Hvis det er den rigtige kode skal du skrive FIXMBR for at genindlæse den orginale master boot record.
Avatar billede ghetixx Nybegynder
04. november 2009 - 11:36 #6
Hej 220661

Har forsøgt med koden 0000, det virkede desværre ikke. Jeg får i alt 3 forsøg til, at indtaste en kode hvis alle tre koder er ugyldige får jeg valgmuligheden, at genstarte computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2009 - 16:17 #7
Her er vejledning til hvordan man gør det:  www.eksperten.dk/spm/793905
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 15:49 #8
Hvordan gik det med denne her?