Avatar billede jornj Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

printer til trådløs netværk

jeg har etableret et trådløs netværk, men min printer Brother DCP-560 CN har ikke indbygget trådløs forbindelse. er der nogen mulighed for at få den på det trådløse netværk?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2009 - 02:27 #1
Hvorfor vil du have printeren på trådløs. ?

Har den kablet netværk, kobler du den bare til routeren, og dine trådløse PC'ere kan udprinte trådløs via routeren til printeren.
Avatar billede jornj Nybegynder
30. oktober 2009 - 08:55 #2
computer og printer er ikke i samme lokale som modem/router derfor.
det svar jeg fik var ikke 30 point værd
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2009 - 10:55 #3
Nu var det også kun et spørgsmål og en kommentar.
Svaret kommer her.

Du kan ikke sådan lige gøre en ikke trådløs printer til en trådløs printer.
For at gøre den trådløse, skal du have fat i en trådløs printserver som f.eks. en af følgende:

g modeller
http://www.shg.dk/p/2115616
http://www.shg.dk/p/2043065

n model
http://www.shg.dk/p/2150935

Alternativet til en printserver er, at du trækker et netværkskabel fra printeren til routeren, og det uanset om printeren befinder sig i samme rum som routeren eller ej.
Så du skal have afgjort om du vil have endnu en strømforsyning liggende, eller du vil trække et kabel.

Hvis du kører N-draft netværk, så bør printserveren også køre med dette, ellers vil den trække netværket ned i hastighed.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2009 - 10:55 #4
:-)
Avatar billede jornj Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:32 #5
tak for svaret. med de priser der er på printerserver, tror jeg vil løse problemmet ved at købe en ny printer med indbygget trådløs netkort
mvh jornj
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2009 - 22:09 #6
Jeg kan se at du er ny har på experten, så velkommen til.

For at lukke spørgsmålet, skal du acceptere mit svar, eller vil den forblive åben.
Avatar billede jornj Nybegynder
31. oktober 2009 - 22:40 #7
jeg acceeptere dit svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2009 - 23:06 #8
Nej, for så ville den grå bjælke i indlæg nr. 4 blive grøn i højre side med skriften Accepteret svar i steder for gul med teksten Svar.

Du skal markere i den dertil indrettede lille boks/ring, og klikke på accepter svar knappen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. november 2009 - 13:31 #9
Nu tog du point selv, da du har accepteret dit eget svar.
Avatar billede jornj Nybegynder
01. november 2009 - 14:28 #10
jeg er som du skriver ny på eksperten,,hvad nu?