Avatar billede kapsel Nybegynder
23. december 1999 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Encore dxr3

Hejsa!

Jeg sidder og skal til og se en VCD, og vil gerne ha det ud på fjernsynet.. MEN! Hver gang jeg prøver at starte den i den medhørende afspiller, booter computeren bare. DERFOR vil jeg gerne ha Medieafspilleren til at kaste det ud på fjernsynet.. Jeg er 100% sikker på det kan lade sig gøre på en eller anden måde, men hvordan ved jeg ikke. Nok noget med nogle andre drivere..? Derfor vil jeg overlade det til jer! hehe..

Hvis i kan finde noget som kan få mit Encore dxr3 til at spytte film ud af Medieafspilleren ud i TV`et får i points`ne! Go jagt!

- Kapsel

PS: Helst hurtigt svar, da filmene skulle ses iaften... hehe
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. december 1999 - 11:41 #1
Du skriver VCD, så jeg regner med, du mener VCD og ikke DVD.

Ok. Medieafspilleren kan fint bruges på TV også, men det er ikke der, du skal pille, for at få PC-en til at sende signal til dit TV. Du skal bruge den software, som fulgte med dit graffikkort til at åbne for tv-out-en. Der er muligvis et faneblad ekstra, hvis du h-klikker på skrivebordet.

Hvis du vil bruge mpeg2-decoderkortets tv-out (hvis det har et), så kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede kapsel Nybegynder
24. december 1999 - 14:39 #2
Hvis du læser mig spørgsmål korrekt, står der faktisk at jeg vil ha Medieafspilleren til at spytte video ud MPEG kortet, og så videre ud i fjernsynet..

- Kapsel
Avatar billede fatboy Nybegynder
27. december 1999 - 02:18 #3
Ja, så må du undskylde. Jeg var overbevist om, at Encore dxr3 var navnet på en hel pakke med både DVD-drev og decoder-kort og software, så derfor var jeg ikke sikker.
Avatar billede funnyt Nybegynder
19. februar 2000 - 01:17 #4
Hejsa det kan godt lade sig gøre at bruge Medieafspilleren til tv out men ikke med et DXR3 kit som du har :( desvære jeg har selv prøvet forgæves at få det til at køre men det er det Holywod mpeg2 kort som er med i settet som ikke vil :(

Jeg ved ikke om det er et Driver problem du har men det er der jo en måde at finde ud af hvis du kan køre DVD-film ud på dit tv er det ikke driveren men din vcd film og så skal du bare have fat i et lille program som kan fjerne landekoder og så Macrovision som nok er dit problem Macrovision er en copy sikring som man bruger til video film og når folk så laver en vcd kommer det også med over på den men man kan ikke se det før man prøver med et mpeg2 kort som det du har.

så hvad jeg kan hjelpe dig med er altså at du skal hente det program som heder Remote Selector som du kan finde på følgende side
http://members.tripod.com/dvdown/region.html

hvis det ikke virker efter du har kørt programmet og slået macrovision fra så skriv lige til mig så skal jeg se hvad jeg kan gøre for at hjelpe dig for det virker men derfor er der jo ikke nogen der siger at ikke kan være lidt besværligt at få det til at køre

e-mail tonni_le@post5.tele.dk

Mhv. FunnyT
Avatar billede kapsel Nybegynder
02. marts 2000 - 07:58 #5
Jeg kan ikke få noget af det til at virke