Avatar billede idefiks Nybegynder
28. oktober 2009 - 18:59 Der er 19 kommentarer

Ny samlet pc med sort skærm

kære alle håber virkelig der er nogen der har et svar på hvorfor min nye pc som jeg samlede i går ikk kommer med noget som helst billede på skærmen når jeg starter den op :/

Info om pc'en:
Motherbord: Asus rampage extreme
Cpu: Intel core 2 Quad Q9650
Ram: OCZ 2*2048mb ddr3 pc 1600
Strømforsyning: silverstone sst-st1000nv 1000W
Grafikkort: XFX Gforce GTX 295
Disk: western digital 300gb 10000rpm

nogen der har en ide om hva der kan være galt ?
Avatar billede johnnyfischer Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:03 #1
Det er tit en RAM fejl eller grafikkort der ikke sidder korrekt i Slotten eller er defkte.

Prøv med et andet grafikkort/ RAM

Starter køleren op og er der lys i dioderne på bundkort/kabinet.??

Det er meget vigtigt at du rører ved kabinettet når du roder med computeren især RAM og CPU da du ved at røre kabinettet har samme potientale som bundkort mm. og derved ikke beskadiger delene.

Man kan købe et armbind som man forbinder til kabinettet hvis man tit roder med computere
Avatar billede giweo Juniormester
28. oktober 2009 - 19:03 #2
on-board grafikkort der kolliderer med Gforce kortet ?
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 19:04 #3
Skal der bruges et strømstik i grafikkortet ?
Hvis ja, er det så monteret ?
Avatar billede idefiks Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:11 #4
johnnyfischer: håber godt nok ikk noget af det er i stykker for det hele er sprit nyt :/ og ja der er både lys i bundkortet og den grønne diode på grafikkortet :/

LEngelhardt: nej der er kun geforcet

haverslev: ja der skal bruges 2 stik og de er begge monteret så det skulle ikk gerne være det.
Avatar billede johnnyfischer Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:12 #5
Strømforsyning skal også passe til at den kan trække det hele da grafikkortet bruger en del strøm
Avatar billede zetto123 Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:12 #6
ved godt det lyder lidt plat men det kan godt virke, prøv at tage det grafikkortet ud og sæt det ind igen.
det plejer nogle gange at virkede på min gamle
Avatar billede johnnyfischer Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:14 #7
Når der er lys på bundkortet tror jeg der er RAM fejl man skal være yderst påpasselig ved montering af ram og CPU.

Er CPUen monteret uden at bøje ben ??

Den skal glide helt let på plads og låses og køler monteres
Avatar billede johnnyfischer Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:16 #8
Er skærmen sat op til at scanne den digitale indgang, nogle skærme med både analog og digital indgang skal der vælges
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 19:20 #9
Brug udelukkelses-metoden, fjern alle kort, HD osv. Bundkortet SKAL vise sin BIOS opsætning.
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 19:23 #10
johnnyfischer > det er nu IKKE nødvendigt, at du skriver ALLE dine indlæg som "Svar"  - et svar er nok og så ellers skrive kommentarer :)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 19:30 #11
Ja, det er godt nok groft: johnnyfischer... Her sidder vi andre og nørkler med kommentare, det må du lige finde ud af :-)
Avatar billede johnnyfischer Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:42 #12
Hmmm.....til jape44

Hvad sker der lige tror du ikke jeg fatter det første gang det bliver skrevet ?

Det er min første dag på eksperten..

Kan nu heller ikke se hvad forskel det giver om det er kommentar eller svar.
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 19:52 #13
Nu skriver jeg jo blot for at vise dig på vej :-)

Det er mere fordi et "svar" er ment som løsning på problemet.
Så er man 80-100% sikke på at det er løsningen, så ligger man Svar ellers kun som kommentar :-)
Det er sådan det fungere i hvardagen.

Se flere oplysninger her:
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede idefiks Nybegynder
28. oktober 2009 - 20:48 #14
nå en kammerat kom forbi med et nyt grafikkort og så prøvede vi det men det hjalp stadig ikke.. vi kunne bare ikk finde ud af det.. men så hel tilfældigt så kom han til at se der var et stik der var proppet af så bundkortet manglede strøm.. det var så åbenbart det der skulle til for at den kunne boote..

men ellers tak for jeres mange gode råd :D
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 20:52 #15
Fint nok - husk at lægge et svar selv og acceptere dette :)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 20:54 #16
johnnyfischer: velkommen til. min kommentar var et overdrevet ordvalg til haverslev (som sikkert forstår ironien)
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 21:03 #17
jo jo forstod skam godt ironien :-)
Har sgu større problemer med at stave rigtigt :-)
Det er da gået helt galt efter at jeg har haft alle tasterne af mit tastatur - nu sidder de i alfabetisk orden og så er det sgu ikke nemt at gætte sig til, hvor a/æ osv. reelt er (LOL):-)
Avatar billede johnnyfischer Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:17 #18
OK tak
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 22:08 #19
haverslev: det er ikke noget problem... Du skal bare lære at stave, eller skifte batteriet :-)