Avatar billede martin181 Nybegynder
28. oktober 2009 - 10:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Powerpointviewer har problemer med autostart og video

Hejsa,

jeg har sammensat et powerpoint show og gemt det som en .pps fil.

Når jeg afvikler det på en maskine med den fulde version af office pakken, så starter det fint op automatisk - og en film jeg har indsat bliver også afspillet, når showet når til den.

Når jeg så, på en anden maskine, sætter min .pps fil til at starte op i Powerpoint Viewer 2007 - ja, så viser den bare den første slide - og går ikke automatisk videre - og når jeg så får den "lokket" videre ved at starte den med et museklik, ja, så viser den bare et silbillede istedet fr min film, når den når til det sted i forløbet.

er der nogen, som har en ide til hvordan jeg får løst disse to problemer?
Avatar billede Vandreren Novice
28. oktober 2009 - 12:17 #1
Hvilket format er videoen i?
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2009 - 16:53 #2
PowerPoint of video er to ting, der kun tilnærmelsesvis hænger sammen. Der kan være mange forhold, der spiller ind. Måske kan Vieweren ikke afspille den pågældende videotype, mens den fulde pakke kan. Måske er det den PC, du prøver på, der mangler codec til denne videotype. Og der kan også tænkes andre forhold. Selv om PP principielt bør kunne afspille AVI format, er der mange AV filer, der alligevel håndnakket nægter at lade sig afspille i PP's forholdsvis primitive afspiller.

Det er normalt altid bedre, at lave hyperlinks til video, så det starter i et program uden for PP. Men det kan man desværre ikke få til at fungere med en atumatisk visning.
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. januar 2010 - 14:08 #3
jeg fandt ud af det - jeg havde ikke filerne til at ligge de rigtige steder - så ved ikke om der er en af jer, der vil have nogle point - der er ikke noget reelt svar fra jer, men I fik mig til at tænke mig om :D