Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 16:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 Trådløs virker men ikke LAN ?

Davs folk på Eksperten.dk

Har et problem med min kærestes bærbare computer. Har for nyligt fået installeret windows 7 på den og nu kan hun ikke komme på nettet har ingen trådløs router men kan "opfange" min nabo's forbindelse og komme online den vej. Det holder jo self. ikke i længden da min nabo har super langsomt net. ^^

- Har været ude ved en af mine venner for at få hjælp, da vi smed den på hans net virket det fint. :S

lidt facts.
- Har en forbindelse gennem Bolignet aarhus og sidder på en switch. Hvor i min stationære computer også er tilsluttet og den kan sagtens komme på nettet.

Well håber der sidder en der ude og har et guldkorn til mig :) Er efter hånden træt af at skulle dele stationæren med kæresten :|
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 16:52 #1
Du har sikkert fået tildelt (kun 1) fast IP adresse af dit bolignet
og den bruger din stationære pc ? (bare et gæt)

Prøv at pille kablet fra din stationære og giv det til laptoppen
og se om den ikke kan komme på (hvis ingen andre maskiner er på)

Hvis den kan det så er tricket at sætte en router op før din switch
som kan tildele jer begge en inderside IP adresse via dhcp
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:07 #2
Tak for svaret.
Men fik jeg ikke lige skrevet, har været på stationæren og bærbaren på sammetid før i tiden ( har stadig samme net ) har også prøvet idéen med at tage nettet direkte i bærbaren ( uden om switchen ). intet virket.
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:10 #3
Måske er LAN forbindelsen deaktiveret ?

Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:14 #4
LAN forbindelsen er aktiveret, har også kørt den der "fejlfindings" ting som nu er på Windows 7, kommer jeg heller ikke rigtigt nogen vejne med :(.
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:27 #5
Prøv at se om den skulle have fået en 'fast' IP adresse
som ikke matcher dit net
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:28 #6
Eventuelt slå IPV6 fra
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:29 #7
Det med fastip har vi prøvet, så den ikke machter mit eget.

Ligeledes har jeg slået IPV6 fra uden held og prøvede så med IPV4 også uden held.
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:30 #8
Måske får den en ugyldig IP adresse ?

start / kør

skriv: cmd / tryk enter

skriv: ipconfig /all

tjek LAN ip adressen
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:34 #9
Den modtager men sender intet ved internettet.
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:36 #10
Det er lan adressen som står der :-|
når vi køre det med cmd - ipconfig /all
169.254.179.60 <-- det står der ved ipv4
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:39 #11
Ja... den gælder ikke (:

Ser ud til at du ikke får tildelt en IP via DHCP

prøv

ipconfig /renew
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:42 #12
Eventuelt prøv at give den en fast gyldig IP / DNS og Gateway

Brug de settings fra din stationære
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:46 #13
Når vi prøver at give den en fast gyldig IP / DNS og gateway så siger den at der allerede er en computer med den adresse.
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:49 #14
ja din stationære, sluk den
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:50 #15
Okay, men den modtager lidt nu, men ikke særlig meget.
- Før modtog den slet ikke..
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:50 #16
start den igen hvis laptoppen virker, så får den auto en ny IP
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:51 #17
enhedshånteringen / opdater netværkskort drivere online
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:53 #18
Okay det vil jeg lige prøve.
- Mange tak for hjælpen, jeg vender med svar om det virker eller ej.
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
26. oktober 2009 - 18:22 #19
Nå, men efter jeg fik slukket stationæren og ændret bærbarens ip dns osv. så virkede bærbaren. Da jeg så startet stationæren virkede den ikke :(.

- Har før i tiden (  5-6 mdr siden ) holdt LAN på samme switch, hvor vi har siddet 3-4 personer online sammetid.

Men efter at have kørt alt det her igennem, kan jeg se at fejlen er at jeg kun har 1 tilgængelig ip eller hvad?
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 18:27 #20
Ja det ser sådan ud ?

sæt en router op før switchen

Det må være løsningen