Avatar billede petersen7913 Forsker
25. oktober 2009 - 19:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sammenkæde formularer?

Jeg har 2 tabeller

Master: MasterID, felt1, ....
Detail: DetailID, MasterID, felt1, ....

De 2 tabeller er kædet sammen som en 1-mange (1 master - mange detail)

Jeg har en formular med hver af tabellerne og forsøger at kæde dem sammen, de 2 formularer er sat ind i en 3. formular.

Jeg vil så frygtelig gerne få lov til at bruge 'overordnede felter' og 'underordnede felter' på detailformularen, men Access insisterer på at formularerne ikke er bundet sammen.

Så ... hvor fortæller jeg at de skal bindes sammen? Der må da være et flueben eller kryds eller ?????? et eller andet sted.
Avatar billede terry Ekspert
25. oktober 2009 - 20:41 #1
Make a form containing the main tabel, then drag the detail from onto the main form.

So the detail is on the main form.
Avatar billede terry Ekspert
25. oktober 2009 - 20:42 #2
Avatar billede terry Ekspert
25. oktober 2009 - 20:43 #3
"..de 2 formularer er sat ind i en 3. formular."

Do not do this, only two forms are needed.
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. oktober 2009 - 08:06 #4
This will work but it's not what I want. Sorry for not giving all details.

This will give me 1! masterrecord and many detailrecords. What I want is showing many masterrecord and for each master all the detailrecords (this is classic in Oracle but Access is different ...)
Avatar billede terry Ekspert
26. oktober 2009 - 08:50 #5
Of the many main records how do you decide which detail records are to be shown?

If you can send me your dB then maybe I can find a way to do this. As you say its not normal in Access, but I think it is possible.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. oktober 2009 - 09:16 #6
After som 'trial and error' ;o) I have a working solution:

1 masterrecord, many detailrecords and for each detailrecord I have many detail-detailrecords ie. 3 layers.

That will do for the current system, but I still think it would be nice to have the other solution as it is more general.

Over and out .... untill next time I need help :o)
Avatar billede terry Ekspert
26. oktober 2009 - 10:14 #7
Not sure U understand your idea

"1 masterrecord, many detailrecords and for each detailrecord I have many detail-detailrecords ie. 3 layers.
"

Didnt you only have two tables?
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. oktober 2009 - 10:48 #8
Yes, as a test of how to do this as a generel solution with 2 tables.

In my actually system I have much more than 2 or 3 tables ;o)
Avatar billede terry Ekspert
26. oktober 2009 - 11:29 #9
OK, og tak for points.