Avatar billede my-unlock Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:36 Der er 7 kommentarer

Min computer "bibber"

Hej alle sammen, har brug for hjælp og håber i kan hjælpe mig.

Når jeg vil starte vi computer "bibber" 3 gange og så slukker den der efter!

der når ikke og komme noget op på pc skærmen, den er helt sort.

har i nogle forslage til hvad jeg skal prøve på og gøre?

Hilsen Martin
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:46 #1
Hvis du har en manual til din computer vil du sikkert kunne finde svaret på de 3 bip.

Hvis ikke, så prøv at oplys hvilken maskine det drejer sig om, producent og model.
Avatar billede overloaded Mester
23. oktober 2009 - 17:51 #2
Kan huske for år til bage hvor jeg var til lan party og min computer gik i sort lidt efter den var tændt. Det viste sig at virus protection i bios var slået til  og den slukkede sige selv, på grund af virus som blev send rundt i lannetværket af en som ville hærge.
Måske det er noget i den retning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. oktober 2009 - 18:10 #3
3 korte beep tyder på memory. I og med at skærmen ikke viser noget, kan det tyde på at det er inden for de første 64 K af memory problemet er

Med slukket maskine fjerner du de 220 volt, og trykker en enkelt gang på startknappen for at bleede den sidste strøm.
Derefter åbner du ind til dyret, og finder dine RAM klodser. Uden at skubbe til andre stik/ ledninger tager du RAM klodserne ud en af gangen, og sætter dem i igen. Når du trykker på kanten i hver ende ned mod soklen, så skal den give et lille klik, når "krogene" går i indgreb.

Løser der ikke problemet, tager du begge ud igen, og s prøver du med blot 1 klods af gangen. Test begge klodser.

Hvis den ikke virker ved den ene, men den anden, så er den klods hvor den ikke virker kassabel.
Avatar billede my-unlock Nybegynder
23. oktober 2009 - 18:48 #4
Nu har jeg prøv det du har sagt.

der kom et lille håb i få sek. og så var det slut!

jeg tog alle mine 4 ram klodser ud og satte 1 ram klods i også der efter prøvet jeg og starte pc'en, der kom et billede i få sek, som den normal gør ved opstart og inge bib lyd men så sluttede det også. den skukket efter det.

der efter prøvet jeg med 2 ram klodser, der kom ikke noget ud af det, det samme som før, skærmen er sort og slukker efter 2-3sek.

det samme skete med 3 ram klodser og inge bib lyd og med 4 klodser 3 bib og sluk.

hmm. hvad kan det være ?

vær ram klods er på 1 GB.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. oktober 2009 - 18:58 #5
Prøv med 1 klods, og test alle fire på denne måde.
Avatar billede my-unlock Nybegynder
23. oktober 2009 - 19:03 #6
det har jeg gjort nu og der kommer kun billede i de der få sek også slukker den.kun med den 1 ram klods lykkes det sådan her, de andre klodser er der bare sort skærm og slukker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. oktober 2009 - 23:00 #7
Prøv om ikke du kan låne en klods som passer i dit system, og teste med den. Du skal vide at du kan risikere at brænde den af, da der tilsyneladende er et problem med spændingerne til dine RAM. Det kan være bundkortet, men også strømforsyningen.

Det kan selvfølgelig også være du har leget med overclocking, og derved har brænde dem af.