Avatar billede lineriber Praktikant
23. oktober 2009 - 13:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Brevflet til email - uden at mailen bliver sendt

Hejsa

Jeg har et problem som jeg håber nogen af jer eksperter kan hjælpe med:

Kan man på en eller anden måde, lave en brevfletning til mail i Word, uden at mails bliver sendt med det samme. Dvs at jeg altså gerne vil have dannet en mail ( i Microsoft outlook) hvor brevet er vedhæftet som fil, men mailen skal ikke sendes, før jeg har fået lov at skrive noget ekstra tekst i mailen + vedhæfte ekstra filer.

Kan det lade sig gøre på en eller anden måde??

Til orientering bruger vi Microsoft office 2007. Det skal bruges på mit job, og der må vi ikke installere andre programmer!

Der er 200 point til en brugbar løsning, forklaret i et ikke-ekspert-sprog :-)

Mvh
Line Riber
Avatar billede supertekst Ekspert
23. oktober 2009 - 13:34 #1
Hvor mange modtagere sendes der ud til samtidigt?

Skal de være forskellieg vedhft. / individuel tekst?

Må der anvendes VBA?
Avatar billede lineriber Praktikant
23. oktober 2009 - 20:35 #2
Det er meget forskelligt, men max 20-25 tror jeg.
Ja det skal være forskellige vedhæftede filer og forskellige individuelle tekster.

Jeg er noget rusten i VBA, men hvis du kan lave en god forklaring til mig, så er det ok.

I første omgang er det vigtigste at kunne flette brevene som vedhæftet fil, og få oprettet mails, men at de IKKE bliver sendt. Så kan jeg for så vidt godt selv vedhæfte de sidste filer i de mails der skal have ekstra filer på.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. oktober 2009 - 23:41 #3
Ok - har afprøvet brevfletning til maili Office 2003. Her "lander" de flettede mails i Udbakken, således at man her kan udføre de ønskede tilføjelser, som du nævner.

Jeg skal ikke udtale mig om Office 2007.

Så prøv - inden du overvejer VBA (men skulle det være - så blot giv signal)
Avatar billede lineriber Praktikant
24. oktober 2009 - 19:58 #4
I Office 2007 bliver de sendt med det samme (ligger i sendt post). Kan jeg måske lave noget opsætning i outlook for at løse det?
Avatar billede supertekst Ekspert
27. oktober 2009 - 16:17 #5
Kender ikke detaljer i 2007 - men der er jo VBA....
Avatar billede lineriber Praktikant
27. oktober 2009 - 17:34 #6
Hvis du kan løse det med VBA, så godtager jeg den. Men som sagt tidligere, så er jeg noget rusten i VBA, så god vejledning påkræves :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
27. oktober 2009 - 17:46 #7
Ok - vender tilbage.

I hvilke filtype findes datakilden?
Avatar billede lineriber Praktikant
28. oktober 2009 - 13:13 #8
Hvad kalder du for datakilden?
Kartotektet med emailadresserne der skal flettes til, er en .mdb-fil.
Brevet der skal flettes i, er en wordfil.
De ekstra filer der skal vedhæftes, er enten pdf eller excel filer.

Var det svar nok?
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2009 - 13:24 #9
Tak - datakilden er netop der, hvor adresserne er lagret - altså en Access database i dit tilfælde.

Ps: jeg kørte faktisk en test i det øjeblik du sendte din mail - Denne gang blev de ikke stoppet i Udbakken. Brevfletningen blev udført af en indspillet makro.

Skal se på koden - men det er ikke sikkert det kan lade sig gøre. Brevfletning sender jo normalt det samme til alle modtagere ...

Så måske skal der et lille specielt system til.
Avatar billede lineriber Praktikant
28. oktober 2009 - 19:39 #10
Ok. Jeg glæder mig til at høre hvad du finder ud af :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
09. november 2009 - 10:41 #11
Jeg tror det bliver et specielt system.

(Selvom det ikke ligner - så ref. til sp.684983 )
Avatar billede lineriber Praktikant
09. november 2009 - 13:20 #12
Jeg kan ikke finde det spørgsmål du refererer til.
Men jeg tror du har ret.
Jeg tog i sidste uge kontakt til Microsoft, og efter at support-manden havde snakket med 3 forskellige eksperter indenfor området, havde de stadig ikke løst problemet.

Jeg lukker spørgsmålet igen.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2009 - 18:11 #13
Til orientering: Sp. 89 33 73 - VBA-kode er udviklet hertil. Kort beskrivelse er udarbejdet.
Avatar billede lineriber Praktikant
22. november 2009 - 19:27 #14
Jeg har altså stadig ikke fundet ud af hvordan jeg finder de spørgsmål du refererer til! Hvis jeg søger på spørgsmålsnummeret i søgefeltet, får jeg ikke nogen resultater.
Hvordan søger jeg spørgsmålet frem??
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2009 - 23:06 #15
http://idgnew1.eksperten.dk/spm/890393#reply_7492359
Dette spørgsmål har nummer spm/890393
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2009 - 23:15 #16
Så hvis du retter nummeret til spm/893373 i IE-linien - så kommer du direkte til det.