Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2009 - 16:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Filemaker og decompressor

Ved opstart af database får jeg besked om at jeg ikke har downloaded quicktime decompressor - hvad gør jeg? Sidder med PC, Vista, Filemakerbasen er lavet på Mac. Omtalte billede (som jeg ikke kan se) er et png-billede
Avatar billede zordesign Nybegynder
23. oktober 2009 - 09:43 #1
Problemet er sandsynligvis, at billedet er copy-pastet ind på Mac. Det giver nogle gange problemer, når man flytter databasen til Windows.

Løsningen er i givet fald at åbne basen på Mac, eksportere billedet ud som fil (højreklik på feltet, vælg Export Field Contents) og så reimportere billedet indlæst fra harddisken (højreklik i billedfeltet og vælg Import Picture).

Hvis ikke det virker, så prøv (igen på Mac) at højreklikke på billedet og vælge copy, gå ind i et billedbehandlingsprogram, sætte billedet ind her og arkivere det fra billedbehandlingsprogrammet. Vælg evt. et andet format (fx JPEG eller GIF) til billedet, selv om PNG burde være understøttet (der er dog lidt knas med gennemsigtighed i nogle tilfælde). Reimporter herefter billedet ved hjælp af Import Picture.

QuickTime benyttes af FileMaker til at læse en lang række billed, lyd og videoformater. Så derfor er det normalt en god idé at have QuickTime installeret. Har du Quicktime på din pc? Ellers kunne det jo være en løsning at installere QuickTime (som fejlmeddelelsen antyder).

Hvis ikke det virker: Hvilken version af FileMaker Pro bruger du? De enkelte versioner kan jo være have deres særheder...
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 19:43 #2
Tak for svaret - den gik lige ind  ;-)