Avatar billede mickni33 Nybegynder
22. oktober 2009 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

placering af Webservice

UML -->
Sidder og skal starte et projekt med udleverede dokumentation.

nu vil jeg lige spørge:

Webservices, bruges de ikke som interface til et DLL/Core/Projekt? de skal vel ikke ligge i selve den DLL/Core/Projekt som jeg skal lave.

En webservice er vel en dll for sig selv i sit eget projekt.. eller er det mig der er forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 15:54 #1
Det afhænger vel helt af hvordan du vil strukturere din kode.

Et projekt med business logic + et projekt med web service + et projekt med web app frontend.

Et projekt med business logic og web service og web app frontend.

Find selv på flere muligheder.

Jo større løsning jo mere mening giver det at splitte op.

I den virkelige verden vil jeg tro at resulatet ofte vil være så komplekst at der skal splittes op.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
22. oktober 2009 - 15:58 #2
en klient skal tilgå et system.. og så er webservicen bygget ind i systemet...

jeg ville da synes at den skulle ligge som en dll mellem klient og Buissness project Dll..

hmmm man kunne selvfølgelig også bruge ws som en facade ind til Buissness projektet
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 20:35 #3
Ja.

Det er meget svært at udtale sig helt generelt om dette her. Der er forskel på om det er et 10000 linier kode system eller et 10 millioner linier kode system. Der er forskel på om web service er eneste access eller en af mange gange access. Der er forskel på om web servicen er en integreret del af systemet eller en bolt on ting.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:09 #4
læg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2009 - 14:07 #5
kommer her