Avatar billede ronrea Seniormester
21. oktober 2009 - 22:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Firefox

Hejsa

Jeg benytter Firefox fom browser. Og er glad for den - for det meste.

Men ofte kommer nedenstående meddelelse, når man har afsluttet en session og vil starte en ny. Der kan gå lang tid, inden en ny session kan startes op. Til trods for at ingen job er igang.

"Firefox kører allerede men svarer ikke. For at åbne et nyt vindue, skal du først afslutte den eksisterende Firefox proces, eller genstarte dit system."

Nogen som ved, hvordan man kan undgå det?

På forhånd tak
tigwod
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 23:01 #1
Nej, jeg ved ikke hvordan man kan fikse det, men jeg har selv samme problem. Jeg er ved at tro det er en fejl et eller andet sted i koden. Er tæt på at lægge den op på bug-trackeren, og så håbe på at en Mozilla udvikler kan hacke noget sammen for at fikse det.

Hvis det ikke løses sig efter et stykke tid kan du åbne joblisten (ctrl + shift + esc), åbne fanen Processor og så slukke firefox.exe der.
Avatar billede ronrea Seniormester
21. oktober 2009 - 23:21 #2
Hej
Tak for indlægget.

Har I mellemtiden slettet Firefox (fjernet programmet).
Derefter downloadede jeg det igen og installerede.

Nu kan jeg overhovedet ikke starte FIrefox op ???

Den kommer med samme fejl, selvom den aldrig har været startet?
Der er heller ingen processer firefox.exe kørende?

Utroligt?

mvh
tigwod
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 23:24 #3
Jeg kan ikke svare dig på hvorfor det sker.
Prøv at downloade (url=http://downloads.sourceforge.net/portableapps/FirefoxPortable_3.5.3_English.paf.exe)Firefox Portable(/url), og se om det heller ikke vil starte.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 23:24 #4
Avatar billede ronrea Seniormester
21. oktober 2009 - 23:46 #5
Hej igen
Tak for forslaget, men intet hjælper.

Jeg har også prøvet at afinstallere Spybot.

Skulle det i øvigt ikke kunne køre udmærket sammen med AVG?

mvh
tigwod
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 23:51 #6
Jo, det burde kunne gøre glimrende med AVG.

Hmm.. Mystisk. Måske forhindrer noget Firefox i at køre.
Jeg vil ikke tvinge dig ud i det, men måske kunne du prøve at køre karise_larry's "pakke":

"Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator..."
Avatar billede ronrea Seniormester
22. oktober 2009 - 00:01 #7
Hej igen og endnu engang tak for besværet.

Jeg har i mellemtiden prøvet at downloade en firefox fra en anden side.
Jeg aner ikke hvad der foregår, men nu er problemet væk. !!??  :-)

Installations processen var også anderledes, så måske er noget gået "galt" ved den første download?

Miraklernes tid er ikke forbi....

mvh
tigwod
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2009 - 00:09 #8
Mystisk, men tillykke med det :)
Avatar billede ronrea Seniormester
22. oktober 2009 - 00:13 #9
Tak. Hvordan afslutter jeg sådan en tråd, så du modtager point?
Dette indlæg er en "kommentar".
mvh
tigwod
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2009 - 07:07 #10
Du beder den eller de personer der har hjulpet dig, i dette tilfælde mig, om at lægge et svar. Hvis problemet ikke er blevet løst, eller du selv fandt løsningen lægger du selv et svar. Derefter fordeler du pointene som de syntes at folk har hjulpet dig.

Her kommer et svar fra mig :)